اولین دوره مسابقات هوافضای دانش آموزی ناحیه یک بندر عباس

اولین دوره مسابقات هوا فضای دانش آموزی ناحیه یک بندرعباس

 

 

برای نخستین بار مسابقات استانی با شرکت دانش آموزان متوسطه دوره دوم در مجتمع آیت الله فاضل لنکرانی ناحیه یک برگزار شد.

 

110 300x204 اولین دوره مسابقات هوا فضای دانش آموزی ناحیه یک بندرعباس

 

به گزارش پایگاه خبری پارسیان، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان در آیین افتتاح این سری مسابقات گفت: پژوهشسراهای دانش آموزی مکانی مناسب برای شناسایی دانش آموزان مستعد و نخبه هستند و مهمترین رویکرد آن فراهم کردن زیرساخت های لازم برای  پرورش استعدادهای ویژه است.

 

اصغر رنجبر با اشاره به  این که  توسعه فناوری هوا و فضا یکی از محورهای اصلی و کلیدی سند چشم انداز 20 ساله نظام جمهوری اسلامی است اظهار داشت: توسعه فناوری هوا فضا و پرورش استعدادهای جوان در این زمینه بر رشد و ارتقای جایگاه کشور از دیدگاه دستیابی به افق های نوین فناوری تاثیر به سزایی دارد.

 

وی تاکید کرد: هم اکنون در حوزه های علمی، فرهنگی و هنری پتانسیل های درخشانی در بین دانش آموزان  این استان  وجود دارد که تنها با هدایت صحیح و راهنمایی مناسب امکان درخشش بیش از پیش آنها وجود دارد.

 

در ادامه مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک نیز ضمن تقدیر از دست اندرکاران برگزاری این مسابقات گفت: چارچوب آموزش در نظام آموزشی پیش از دانشگاه مشخص شده اما آن چه به عنوان یک تکلیف جدی مطرح است، کشف استعدادهایی است که لازم است بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

 

312 300x181 اولین دوره مسابقات هوا فضای دانش آموزی ناحیه یک بندرعباس

 

عبدالرضا دادعلی پور با اشاره به این که مسابقات هوا فضا به مدت  دو روز در چهار گرایش گلایدر، ماشین های شیمیایی، هاور کرافت و سازه ماکارونی برگزار می شود، افزود: جمعا 190 دانش آموز در قالب 70 تیم در این مسابقات به رقابت می پردازند که 50 تیم شرکت کننده از دانش آموزان ناحیه یک هستند.

 

وی شناخت و پرورش استعدادهای دانش آموزان در زمینه هوا فضا را از اهداف اصلی برگزاری  این مسابقات عنوان کرد و اظهار داشت: از دیگر اهداف برگزاری مسابقات هوا فضای دانش آموزی افزایش و جهت دهی مطالعات و معلومات دانش آموزان در رابطه با موضوع هوافضا، تجربه حضور در رقابت سالم وگروهی، ایجاد و شکل‌دهی ارتباط نزدیک و مستقیم دانش‌آموزان با دانشگاهیان، هدایت دانش آموزان در جهت رهبری یک پروژه است.

 

211 300x169 اولین دوره مسابقات هوا فضای دانش آموزی ناحیه یک بندرعباس


گفتنی است اولین دوره از مسابقات استانی هوافضای دانش آموزی به همت ولی الله خطیبی مدیر آموزشگاه علمی دنیای زیبای پرواز و با همکاری پ‍‍ژوهش سرای دانش آموزی شهید قاسمی ناحیه یک برگزار شد./انتهای پیام/

منبع:هرمز