اپل مزرعه خورشیدی می سازد

اپل به عنوان یکی از کمپانیهای مشهور فناورانه شناخته می شود اما این کمپانی فناوری فعالیت های جدیدی را در زمینه انرژی های پاک و همینطور مزرعه خورشیدی آغاز کرده است.

به گزارشپایگاه خبری پارسیان، کمپانی اپل را به ارائه فناوری های روز دنیا مانند تبلت، گوشی های تلفن همراه، لپ تاپ و غیره می شناسیم اما اکنون کمپانی اپل به احداث مزرعه های خورشیدی روی آورده است.

انرژی های تجدید پذیر

استفاده از انرژی های تجدید پذیر یکی از موارد مهمی است که در جهان امروز به آن پرداخته می شود. انرژی های تجدید پذیر یا انرژی برگشت پذیر به انواع انرژی هایی گفته می شود که قابلیت بازگشت مجدد به طبیعت را دارا هستند. نیروگاه های آبی، انرژی های بادی، خورشیدی و سوخت های زیستی را می توان جزو انرژی های تجدید پذیر دانست.

اپل به تازگی در زمین وسیعی با مساحت 40 هکتار در کارولینای شمالی، پروژه فتوولتائیک، Photovoltaics را آغاز کرده است. فتوولتائیک، یکی از راه هایی است که با کمک آن می توان به تولید برق از انرژی خورشید دست یافت. اما استفاده از این تکنولوژی مستلزم در اختیار داشتن زمین ها یا مزارع بزرگ سلولی خورشیدی است.

این پروژه با هزینه اولیه 55میلیون دلار آغاز شده و باید تا سال 2019 میلادی نیز به پایان برسد. البته هزینه ای بالغ بر 1.4 میلیون دلار نیز به خرید 40 هکتار زمین اختصاص یافته است.

تامین قطعات این تکنولوژی به عهده دو شرکت بزرگ خواهد بود: SunPower، یکی از گروه های زیر مجموعه شرکت Total که وظیفه تولید پنل های خورشیدی را بر عهده دارد و  Bloom Energy که سلول های خورشیدی را تامین می کند. پیش بینی می شود، این پروژه با اشتغال زایی قابل توجهی در این ایالت همراه باشد. اپل با این طرح وارد دور جدیدی از رویکردهای زیست محیطی و انرژی های تجدید پذیر می شود.

اپل این پروژه را “Green IT ” نامگذاری کرده تا با این رویکرد جدید در مقیاس وسیع تری به فناوری های روز بپردازد. این موضوع در حالی مطرح می شود که سازمان محیط زیست امریکا به دنبال ساخت فتوولتاییک در ایالت هایی مانند “نوادا” و “اورگان” است.

جالب است بدانید، زمانی که یک شرکت یا کمپانی به فناوری یا فعالیت جدیدی دست می زند، سایر کمپانی ها نیز به دنبال کمپانی اول راهی می شوند. برای مثال زمانی که اپل، ساعت های هوشمند خود را وارد بازار کرد، کمپانی های دیگری مانند گوگل، سامسونگ و ال.جی نیز به دنبال این کمپانی به ساخت ساعت های هوشمند روی آوردند.

اکنون و بعد از اعلام خبر ورود اپل به انرژی های پاک، کمپانی های دیگری مانند Google و eBay نیز در اخبار متفاوتی اعلام کرده اند که تا مدتی دیگر وارد انرژی های پاک و تجدید پذیر خواهند شد.