اگر آمریکا پیشنهاد میداد به ایران نمی‌آمدم

به گزارش خبرنگارپارسیان به نقل افکارنیوز، استیون بیت آشور که متولد آمریکا است در این مدت چند مساله بسیار مهم در زندگی خود را مشخص کرده است.

نخست اینکه او برای تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل به میدان خواهد رفت و کاری هم به مسایل سیاسی ندارد. «به تنها چیزی که فکر می‌کنم فوتبال است. این یک فرصت بزرگ است. به خصوص اینکه در یک تورنمنت بین المللی بازی می‌کنم.»

مساله دومی که بیت آشور آن را روشن‌تر از پیش بیان کرده این است که اگر تیم ملی فوتبال آمریکا نیز با اشتیاقی که ایرانی‌ها برای حضور وی در تیم ملی داشتند به او پیشنهاد ماندن در آمریکا را می‌داد بدون شک او در آمریکا می‌ماند اما این موضوع هیچ گاه اتفاق نیفتاد.

بیت آشور که از والدینی ایرانی در سن خوزه متولد شده در این مورد گفت: اگر همه چیز در تیم ملی آمریکا خوب بود بدون شک رفتن من به تیم ملی ایران هرگز اتفاق نمی‌افتاد.

وی در مورد حضور خود در تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی هم گفت: این بزرگترین رخداد دنیای فوتبال است و بهترین بازیکنان در آن حضور می‌یابند. وقتی کودک هستید، رویای حضور در جام جهانی را در سر می‌پرورانید. اینکه شانس داشته باشید در جام جهانی حضور یابید خیلی عالی است.

بیت آشور توسط کارلوس کی‌روش و دستیار وقتش، امید نمازی، به تیم ملی ایران دعوت شد. وی در مورد نحوه برخورد هم‌تیمی‌هایش گفت: بین پنج تا ۱۰ دقیقه احساس کردم آنها برادرهای من هستند. این فرهنگ ایرانی‌ها است که خونگرم هستند.

البته استیون نمی‌تواند زبان پارسی را خوب صحبت کند زیرا از زمانی که پنج سال داشته به ایران نیامده بود. به گفته خودش فرهنگ ایران را دوست دارد. پدر او، ادوارد،‌ یک مهندس الکترونیک بازنشسته از شرکت اَپل است و مادرش، پری، درست همانند بسیاری از ایرانی‌های سنتی است.

«فرهنگ ایران بخشی از زندگی من است. شما می‌دانید والدین‌تان در کجا متولد شده‌اند. به همین خاطر می‌دانم روابط قوی‌ای دارم.»