ایجاد گرمخانه برای زنان بی‌‌خانمان تهرانی

به گزارش پایگاه خبری پارسیان، رضا جهانگیری‌فر در مورد ظرفیت گرمخانه‌های شهر تهران گفت: تا پایان ماه ظرفیت گرمخانه‌ها 4به هزار نفر خواهد رسید.

وی افزود: مراکز جدیدی در مناطق 12 و 19 ایجاد شده‌اند و دیگر مناطق هم در حال آماده‌کردن فضایی به‌صورت اضطراری برای پذیرش افراد بی‌خانمان در فصل سرما هستند.

جهانگیری‌فر ادامه داد: همچنین امسال دو مرکز برای زنان بی‌خانمان در نظر گرفته شده که به زودی بهره‌برداری خواهد شد و حدود 200 نفر را نیز تحت‌پوشش قرار می‌دهد.

معاون توسعه خدمات اجتماعی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در مورد ایجاد گرمخانه برای نگهداری از کودکان توضیح داد: از آنجا که نگهداری از کودکان وظیفه بهزیستی است، برنامه‌ای در این مورد به شهرداری ابلاغ نشده و از نظر قانونی نیز اجازه ایجاد مرکزی برای نگهداری شبانه از کودکان را نداریم.

وی در عین حال تصریح کرد: البته برای کودکان کار در زمستان طرح «زمستان امن برای کودکان» را در نظر داریم که با کمک NGO‌ها میان کودکان کار، لباس و غذای گرم توزیع می‌شود و در محلّات نیز اماکنی در نظر گرفته شده که کودکان کار در طول روز از فضای گرم آن استفاده کنند.

منبع: شهر خبر