ایران با ترکیب اصلی جام ملت ها مقابل قطر بازی کرد/ این بازی دستاوردی نداشت/ فدراسیون فوتبال چیزی برای تیم ملی کم نگذاشته است

عباس چمنیان سرمربی سابق تیم جوانان ایران در گفتگو با خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی دانا در ارتباط با آخرین بازی تدارکاتی تیم ملی ایران پیش از جام ملت های آسیا اظهار داشت: آخرین بازی تدارکاتی قبل از یک تورنمنت مهم بسیار مهم است زیرا از نظر بار روانی تاثیرات زیادی دارد.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر عباس چمنیان سرمربی سابق تیم جوانان ایران در گفتگو با خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در ارتباط با آخرین بازی تدارکاتی تیم ملی ایران پیش از جام ملت های آسیا اظهار داشت: آخرین بازی تدارکاتی قبل از یک تورنمنت مهم بسیار مهم است زیرا از نظر بار روانی تاثیرات زیادی دارد. با توجه به ترکیبی که مقابل قطر قرار گرفت می توانیم بگوییم ایران با ترکیب اصلی جام ملت ها مقابل قطر بازی کرد.

چمنیان در ادامه در خصوص کمبود بازی های تدارکاتی تیم ملی خاطر نشان کرد: البته فکر نمی کنم این بازی کمبود دیدارهای تدارکاتی ما را جبران کند چون ما از قطر شناخت کافی داشتیم و این بازی دستاور زیادی برای ما نداشت. من فکر میکنم حرف آقای کی‌روش بیشتر مصرف داخلی دارد و برای تیم خودش است. او از تاثیرات روانی این حرف ها استفاده می کند تا جنگندگی تیمش را حفظ کند.

سرمربی سابق تیم جوانان ایران در ادامه پیرامون عملکرد فدراسیون فوتبال تصریح کرد: انصافا فدراسیون فوتبال چیزی برای تیم ملی کم نگذاشته است و ما از خیلی از تیم ها هم جلوتر هستیم. به نظر من همه شرایط برای کسب مقام قهرمانی فراهم است. تیم در چندسال گذشته روند رو به رشدی را طی کرده که می‌تواند ما را به کسب مقام قهرمانی امیدوار کند. آقای کی‌روش هشت سال است در فوتبال ایران و آسیا فعالیت می‌کند و شناخت جامعی هم از شرایط تیم ملی ایران و هم از فوتبال آسیا دارد و تجربه دو جام جهانی گذشته و جام ملت‌های قبلی می‌تواند او را در رهبری تیم ملی ایران همراهی کند.

وی در پایان در مورد شرایط فعلی تیم ملی افزود: من به این جام ملت ها امیدوارم هستم و با توجه به اینکه بازی آخر تدارکاتی با قطر را بردیم با روحیه خوبی به این تورنمنت پا می گذاریم. هر چند معتقدم برد مقابل قطر تاثیرات شگرفی در تیم ما ندارد و در حد مرور تاکتیکی بود. حرف هایی هم که کی‌روش می زند برای تحریک بازیکنانش است تا انگیزه آنها را حفظ کند.به نظر من حرف های کی‌روش بازی روانی است و بعید می دانم واقعا مشکلات عمده ای وجود داشته باشد. ما از بازیکنان بسیار باکیفیتی سود می‌بریم که در لیگ‌های اروپایی بازی می‌کنند وبسیار با تجربه هستند. این فاکتور تجربه خیلی می‌تواند به ما کمک کند تا بازی خود را بر حریفان دیکته کنیم. مورد دیگری که باید عرض کنم این است که هارمونی تیم ما بسیار بالاست. بازیکنان ما به یک انسجام و وحدت تاکتیکی رسیده اند. مورد چهارمی که باید به آن اشاره کنم این است که امکانات بالایی در اختیار بازیکنان تیم ملی قرار گرفته و فدراسیون فوتبال در حد توان برای این تیم کم نگذاشته است.