ایران برنده بازی روز/ بلژیک یک امتیاز ارزشمند از آمریکا گرفت

روز دوم از رقابتهای والیبال قهرمانی جهان در حالی برگزار شد که تیم ملی ایران بازی بزرگ روز را به خود اختصاص داد و بلژیک هم در مصاف با آمریکا یک امتیاز ارزشمند را از قهرمان لیگ جهانی کسب کرد.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان، روز نخست رقابتهای والیبال قهرمانی جهان با برگزار پنج مسابقه از گروه‌های D و A ادامه یافت که طی آن تیم‌های ملی ایران، آمریکا، فرانسه، آرژانتین و استرالیا برابر حریفان خود پیروز شدند. یک شب قبل نیز تیم لهستان در دیدار افتتاحیه برنده از زمین خارج شده بود.

بدون شک بازی بزرگ روز نخست را ایتالیا و ایران، تیم‌های سوم و چهارم لیگ جهانی 2014 برگزار کردند. دیداری که از گروه D این مسابقات برگزار شده بود. این دو تیم در بازی رده‌بندی لیگ جهانی نیز بابر یکدیگر قرار گرفته بودند که آن مسابقه را تیم ایتالیا به سود خود پایان برده بود. این بار تیم ایران انگیزه‌های فراوانی برای جبران باخت یاد شده داشت و با ارایه بازی برتر به خصوص در دفاع روی تور حریف قدرتمند خود را زمینگیر کرد تا بازی بزرگ روز یکشنبه را به سود خود پایان دهد.

در این گروه تیم آمریکا قهرمان لیگ جهانی هم بازی دشواری مقابل بلژِیک داشت. قبل از شروع مسابقات سرمربی تیم ملی بلژیک به همه حریفان هشدار داده بود و در عمل هم نشان داد تیمی نیست که آن را دست کم گرفت. یک امتیازی که بلژیکی‌ها از قهرمان لیگ جهانی 2014 گرفتند کاملا قابل احترام است.

تیم‌های فرانسه و پورتوریکو نیز سومین بازی این گروه را برگزار کردند. از قبل مشخص بود خروس‌ها در این بازی به مشکل بر نخورند و در کلاسی بالاتر بازی کنند که این اتفاق هم رخ داد و فرانسه با ارایه یک بازی یکطرفه 3 امتیاز آسان را به خود اختصاص داد و در صدر جدول گروه D قرار گرفت.

این مسابقه‌‎ها در گروه A هم پی گرفته شد. جایی که ابتدا ونزوئلا و آرژانتین برابر هم ایستادند که شاگردان خولیو ولاسکو در سه ست متوالی این بازی را از آن خود کردند. آرژانتین برای غلبه بر ونزوئلا کار چندان سختی در این بازی نداشت.

اما در آخرین بازی این گروه را تیم‌های استرالیا و کامرون برگزار کردند که کانگوروها در سه ست متوالی این بازی را از آن خود کردند. کامرون تیمی نبود که بتواند استرالیا را به زحمت بیاندازد.

منبع:مهر