بارش باران در استانهای جنوبی کشور از امروز

اکثر بارش‌ها در جنوب کشور به صورت بارش پراکنده باران و رعد و برق است که از فردا بعدازظهر بارش در نواحی خلیج فارس، تنگه هرمز و جزایر خلیج فارس و سواحل دریای عمان متمرکز خواهد بود.

به گزارشپایگاه خبری پارسیان به نقل از دانا به نقل از باشگاه خبرنگاران، نقشینه کارشناس هواشناسی گفت: براساس بررسی نقشه‌های هواشناسی از روز پنج شنبه گستره بارش‌ها از نواحی جنوبی کشور به جنوب استان‌های فارس، کرمان و یزد کشیده می‌شود ضمن آن‌که از چهارشنبه بعدازظهر و روز پنج شنبه جنوب کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان شاهد بارش به صورت رگبار و رعد و برق است.
وی در رابطه با ورود یک جبهه هوای باران‌زا و افزایش ابر در سایر نواحی کشور گفت: در شمال غرب کشور طی روزهای آینده شاهد افزایش ابر و در نهایت بارش از روز جمعه خواهیم بود.

این کارشناس هواشناسی در رابطه با دمای تهران و وضعیت هوا در این شهر تصریح کرد: هوای تهران طی دو روز آینده صاف تا قسمتی ابری و بیشینه دمای تهران امروز 16 درجه و فردا 17 درجه و در روز پنج شنبه به 18 درجه خواهد رسید ضمن آن‌که کمینه دمای امشب تهران 7 درجه و فردا شب 8 درجه و صبح روز جمعه به 10 درجه خواهد رسید.

نقشینه تصریح کرد: در مجموع در بین مراکز استان‌ها کمترین دما با 8 درجه زیر صفر مربوط به شهر اردبیل و بیشترین دما طبق بررسی‌های روز گذشته مربوط به شهر اهواز با 30 درجه بالای صفردر استان خوزستان است اما در مجموع در بین بررسی شرایط جوی ایستگاه‌های هواشناسی کشور کمترین دما با 12 درجه زیر صفر مربوط به ایستگاه فرودگاه اردبیل و بیشترین دما با 32 درجه بالای صفر مربوط به شهرستان بختک در استان هرمزگان است.

وی در پایان تصریح کرد: امروز بارش‌ها در جنوب کشور به صورت بارش پراکنده باران است که از فردا بعدازظهر این بارش‌ها در خلیج فارس، تنگه هرمز و سایر جزایر و سواحل دریای عمان به صورت گسترده به صورت باران خواهد بود.