بازدید میدانی رئیس حوزه قضایی به همراه رئیس آب منطقه ای پارسیان از سد بردول

دغدغه و نگرانی این روزهای مردم پارسیان حل وفصل موضوع هدایت آب سر بردول است.


به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر؛ سد بردول این روزها بیش از هر زمان دیگری باعث دغدغه و نگرانی مردم پارسیان شده و امیدوار هستند این معظل که سال گذشته باعث خسارات فراوانی به کشاورزان و منازل شهروندان وارد شد، حل شود.

 

بعد از سیل سال گذشته مدیریت بحران هرمزگان به ریاست استاندار هرمزگان وارد پارسیان شدند، از سد و اغلب مناطق شهرستان که خسارت دیده بود بازدید کردند، قول ها و وعده هایی جهت هدایت این آب داده شد اما تاکنون به ثمر ننشسته است.

 

متاسفانه با اعطای برخی مجوزها و ساخت و سازها در مسیر آب، از بین رفتن برخی پل های در مسیر آب، ورود برخی ذینفعان که بعضا در این شهرستان مسئول نیز هستند در راستای مخالفت با هدایت آب در مسیر قانونی خود، عدم لایروبی رودخانه ها و…. باعث شده تا سیل رخ دهد و خساراتی نیز به شهروندان وارد شود.

 

عباسی، رئیس حوزه قضایی شهرستان پارسیان همین چند روز پیش‌بود که دستورات لازم در خصوص پیگیری توسعه کانال هدایت آب سد بردول را داد و برای این موضوع نیز فرصتی ۲۰ روزه را در نظر گرفت و گفت: با کسانی که در ساخت کانال هدایت آب سد بردول ممانعت ایجاد کنند، برخورد قانونی می شود.

 

باید دید و منتظر ماند که آیا تا قبل از فرارسیدن فصل زمستان و شروع بارش های الهی، این کانال تکمیل می شود و شهروندان می توانند نفس راحتی بکشند.