باید به نتیجه مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 امیدوار بود

به گزارش پایگاه خبری پارسیان، کمال خرازی روز پنج شنبه در حاشیه بازدید معاون حقوقی رییس جمهور از پژوهشکده علوم شناختی پردیس در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا درخصوص ارزیابی اش از اصول توافق جامع میان ایران و 1+5 افزود: در هر صورت این مذاکرات تابع این است که چقدر حقوق کشورمان تامین می شود و حقوق ما هم مشخص است.

وی ادامه داد: همچنین قوانین بین المللی از جمله معاهده NPT حقوق جمهوری اسلامی ایران را در برخورداری از انرژی صلح آمیز هسته ای مشخص کرده است.

وزیر پیشین امور خارجه کشورمان گفت: آنچه که هم است خطوط قرمزی است که در جمهوری اسلامی ایران توسط رهبر معظم انقلاب ترسیم شده و طبیعتا نمی شود از آن تخطی کرد و باید در راستای احراز آنها گام برداشت.

خرازی افزود: مذاکره کنندگان ما نیز در همین چارچوب و به پشتوانه ملت و رهبر معظم انقلاب مذاکره می کنند که باید امیدوار بود که این مذاکرات به کجا خواهد رسید.

وی ادامه داد: نمی شود تضمین کرد که طرف مقابل بخواهد حقوق ما را رعایت کند چنانچه همیشه اینگونه بوده که حقوق را باید گرفت نه اینکه توقع داشت که دیگران به ما اعطا کنند.

عضو شورای سیاست خارجی دفتر معظم رهبر انقلاب همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه توانمندی ایران در حوزه های مختلف چقدر می تواند در به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای تاثیرگذار باشد، گفت: اینکه آمریکایی ها و غربی ها حاضر شدند با ایران در مذاکرات جدی وارد شوند نشاندهنده نقش بزرگ ایران در منطقه است که نشان از توسعه علمی ایران دارد و نمی توان آن را نادیده گرفت.

خرازی افزود: آنها همان کسانی هستند که به انواع حیله ها دست زدند که کشور ما را با بحران مواجه کنند اما ایران به رغم تحریم و فشارهایی که از سوی آنان به کشورمان وارد شده توانسته است راه و مسیر خود را ادامه دهد و به پیشرفت برسد و مشکلات را حل کند.

وی ادامه داد: اگر ایران را با ایران 25 سال قبل مقایسه کنیم می بینیم که وضعیت کشور کاملا تفاوت پیدا کرده است و ایران به دست بیگانگان توسعه نیافته است.

وزیر پیشین امور خارجه کشورمان گفت: مردم باید این موضوع را احساس کنند چرا که روح استقلال و ایران خواهی این موقعیت را پدید آورده و امیدواریم با مقاومت بیشتر بتوانیم به سرمنزل نهایی برسیم.