با حضور استاندار هرمزگان صورت گرفت؛ افتتاح و کلنگ زنی ۸ طرح عمرانی و بهداشتی در پارسیان/ بعد از سالها کلنگ دیوار حفاظتی فرودگاه پارسیان زده شد

با حضور استاندار هرمزگان ۸ طرح عمرانی و بهداشتی با اعتباری بالغ بر ۴ هزار میلیارد ریال افتتاح و کلنگ زنی و همچنین کلنگ دیوار حفاظتی فرودگاه پارسیان نیز زده شد.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر؛ ۵ طرح عمرانی و ۳ طرح بهداشتی به ارزش ۴ هزار و ۷۲۸ میلیارد و ۱۴۰ میلیون ریال افتتاح و کلنگ زنی شد که ۱۲۱ میلیارد و ۶۹۰ میلیون ریال در بخش افتتاح و ۴ هزار و ۶۰۶ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال نیز در بخش کلنگ زنی با حضور استاندار، نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و مسئولین شهرستانی به مردم شهرستان پارسیان تقدیم شد.

 

فریدون همتی، استاندار هرمزگان، با تبریک هفته دفاع مقدس و با اشاره به اینکه محرومیت در اقصی نقاط کشور وجود دارد، اظهار کرد: دولت با توجه به بودجه کم، همه هم و غمش خدمتگزاری است و به تدریج می سازد و به جلو حرکت می کند.

 

همتی، به خدمات ۴۰ ساله انقلاب اسلامی در مقایسه با سال های پس از آن اشاره و تاکید کرد: در طول این سال ها با یک دست در برابر دشمن دفاع و مقاومت کرده ایم و با دستی دیگر ساخت و ساز و سازندگی شده است.

 

وی، ضمن محکم کردن حادثه تروریستی در اهواز، تصریم کرد: دشمنان ما برای این انقلاب و ملت ایران نقشه ها دارد و اگر موقعیت به دست بیاورند مردم ایران را گلوله باران می کنند.

 

فریدون همتی، استاندار هرمزگان در آئین افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت شهری رازی پارسیان، اظهار کرد: اداره کردن ۶ مرکز خدمات سلامت کار سخت و دشواری خواهد بود که مجموعه سلامت شهرستان به خوبی از پس آن بر آمده است.

 

همتی، پیشگیری را مهم ترین راه در مقابله با بیماری ها دانست و افزود: اگر مقوله پیشگیری تقویت شود ورود افراد به بخش های دیگر خدماتی کاهش می یابد و همچنین برخی از مشکلات عدم وجود امکانات از بین خواهد رفت.

 

آمنه ماجدی، مدیر شبکه بهداشت و درمان پارسیان گفت: مرکز خدمات سلامت جامع شهر رازی جهت تحت پوشش قرار دادن بیش از ۲۷ هزار نفر ایجاد شده که پایگاه سلامت رازی در این مرکز ۱۳ هزار نفر را تحت پوشش قرار می دهد و با توجه به وجود مراکز سلامت در شرق شهر و شهرستان به این پایگاه در غرب شهر نیاز مبرم بود.

 

افتتاح مرکز خدمات درمانی شهری رازی با زیر بنای ۵۰۰ متر مربع، افتتاح ساختمان شهرداری دشتی با زیربنای ۶۲۰ متر مربع در دو طبقه، افتتاح اتاق اصناف و اداره صنعت معدن و تجارت با زیربنای ۴۸۰ متر مربع در دو طبقه، روکش اسفالت محور پارسیان به بندرلنگه به طول ۲۶ کیلومتر، افتتاح سد روستای حمیران به طول ۲۴۱ متر و ارتفاع ۱۴ متر  می باشد که با اعتبار۱۲۱ میلیارد و ۶۹۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

 

همچنین کلنگ اجرای ۵ کیلومتر دیوار کشی و روکش اسفالت فرودگاه پارسیان،احداث آبشیرین کن مجتمع ساحلی با حجم ۱۵۰۰ مترمکعب در روز برای تامین اب شرب ۲۲ روستا، ابشیرین کن واقع در منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان  با حجم ۵۰ هزار مترمکعب در روز جهت تامین آب شرب منطقه ویژه صنایع انرژی بر و شهرپارسیان با اعتبار ۴ هزار و ۶۶۰ میلیارد و ۴۵۰ میلیارد ریال به زمین زده شد.