با قدرت اسلام تنباکو در بازار ناصرالدین شاه تحریم شد/ دیپلماتها برای مسائل هسته‌ای می‌آیند و به کارهای دیگر می‌پردازند

خطیب نماز جمعه تهران گفت:در جریان اخیر دیدم که دیپلماتها برای مسائل هسته‌ای از طرف 1+5 می‌آیند و به کارهای دیگر می‌پردازند. این اعمال چیز دیگری را نشان می‌دهد.

آیت الله کاشانی امام جمعه موقت تهران

به گزارش پایگاه خبری پارسیان، آیت‌الله محمد امامی کاشانی خطیب امروز نماز جمعه تهران، با دعوت خود و نمازگزاران به تقوا گفت: سال 92 گذشت و ما باید ببینیم که در سال جاری چقدر عمران و آبادانی برای خانه آخرت خود انجام داده‌ایم، چقدر کمک به بستگان و آشنایان و ایتام، تهیه جهیزیه و ازدواج جوانان انجام داده‌ایم.

وی افزود: البته دوستان ما در کمیته امداد در این باره زحمت زیادی را می‌کشند و ما از آقای انواری و همکاران آنها تشکر می‌کنیم.

خطیب امروز نماز جمعه تهران در ادامه با اشاره به فرا رسیدن سالروز تشکیل بنیاد شهید به فرمان امام (ره) گفت: ما این یادگار امام (ره) را گرامی می‌داریم. خداوند شهدای بزرگ ما را تکریم کند و آنها را میهمان حضرت فاطمه زهرا (س) قرار دهد.

امامی کاشانی همچنین به سالروز تحریم تنباکو با فتوای آیت‌الله شیرازی اشاره کرد و افزود: در آن زمان با نامه‌هایی که علمای ایران و سایر کشورها به ایشان نوشتند حکم تحریم تنباکو صادر شد و این حکم حتی در دربار ناصر‌الدین شاه نیز اجرا شد که نشان‌دهنده قدرت اسلام بود.

وی با اشاره به سخنان رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی گفت: این کار به دست بدنه انجام می‌شود، به دست کسانی انجام می‌گیرد که آنها باید مشورت دهند و عمل کنند البته دولت و مجلس در این رابطه مصمم هستند ولی این کار به دست صاحب‌نظران و مجریان انجام می‌شود.

خطیب امروز نماز جمعه تهران با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) ادامه داد: تمام مؤمنان در اداره کشور کمک کنند. اگر همه با هم کمک  کنیم  کشور در رفاه قرار می‌گیرد و دشمن از مطامعی به مسلمین دارند مأیوس خواهند شد.

آیت‌الله امامی کاشانی ادامه داد: آنها دشمن اسلام هستند و از نیات خود دست برنمی‌دارند.

وی افزود: در جریان اخیر دیدم که دیپلماتها برای مسائل هسته‌ای از طرف 1+5 می‌آیند و به کارهای دیگر می‌پردازند. این اعمال چیز دیگری را نشان می‌دهد.

خطیب امروز نماز جمعه تهران ادامه داد: دولت ایران از آنها به صورت رسمی دعوت کرده است اما آنها با این کارها نه تنها در مقابل ملت ایران بلکه در مقابل دنیا هم سبک می‌شوند.

آیت‌الله امامی کاشانی ادامه داد: این مسائل درسی برای مردم دنیاست. البته مقصود از دنیا، ملتها هستند.

وی افزود: آن بالایی‌ها همان 10 – 15 نفری هستند که امام زمان(عج) گردن آنها را خواهد زد وگرنه ایشان که با ملت‌ها کاری ندارند اما ملت‌ها می‌فهمند که به نام حقوق بشر چه کارهایی صورت می‌گیرد. به نام حقوق بشر، روش‌ها و اعمالی را به کار می‌گیرند که کاملا پیداست چه هدفی دارند.

خطیب امروز نماز جمعه تهران ادامه داد: این کار آنها مانند همان تکفیری‌هاست که به نام اسلام، آدم و مسلمان می‌کشند و البته تکفیری‌ها نیز نتیجه کار همان‌ها هستند. اینها هم به نام دفاع از حقوق بشر هر جنایت، هر شکنجه و آدمکشی می‌کنند و بعد به دنبال این هستند که برای دیگران عیب بتراشند.

آیت‌الله امامی کاشانی ادامه داد: ملت ایران خوشبختانه در اثر انسجام، یکپارچگی و توجه به کلمات رهبری برای این حرکات‌ ارزشی قائل نیست.

وی افزود: امروز ببینیم در سوریه و مصر چه خبر است. ببینید در بحرین چه می‌گذرد، این جنایات در بحرین و نسبت به شیعیان بحرین صورت می‌گیرد. گزارشاتی که درباره بحرین می‌رسد واقعا تکان‌دهنده است.

در پایان خطبه دوم آیت‌الله امامی کاشانی جملاتی را به زبان عربی خطاب به ملت بحرین عنوان کرد.

امامی کاشانی همچنین در خطبه اول نماز جمعه امروز تهران بر لزوم حفظ رعایت عفاف و حجاب تأکید کرد و گفت: حضرت فاطمه(س) الگوی ما محسوب می‌شود و ایشان حجابش در نقطه‌ای از عظمت و منطق است که باید به عنوان الگویی جلوی چشم ما باشد.

منبع:دانا