بجای دعواهای غیرسازنده برای توسعه کشور تلاش شود/ شرق هرمزگان آباد می شود

رییس جمهوری گفت: ما باید امروز بجای دعواهای غیرسازنده و کنکاش در گذشته افراد، تلاش خود را در برابر انحراف و مبارزه فساد هزینه کنیم.

 سخنرانی-روحانی-در-جمع-ایثارگران_019-200x300

به گزارش پایگاه خبری  پارسیان از هرمز، حجت الاسلام حسن روحانی لحظاتی پیش در جمع منتخبان و سرمایه گذاران در سالن  شهید آوینی بندرعباساظهار کرد: از تلاش فرهیختگان قدردانی کرد و خواستار برنامه ریزی برای دعوت از اقشار مختلف برای نقد دولت شد.

 

وی در ادامه با بیان اینکه در استان هرمزگان هم استعداد انسانی و هم منابع طبیعی فراوان است، افزود: برای مراکز آموزش عالی به گونه ای طراحی شود که دانش آموختگان این مراکز بتوانند بار مسئولیت بخش های مختلف این استان را به ویژه در حوزه صنعت به دوش بگیرند.

 

رییس جمهور دولت یازدهم گفت: اگر بنا باشد جوان های این استان در رشته ای تخصص بگیرند که بازار کار آن وجود نداشته باشد و بازار کار نیز نیاز متخصصانی داشته باشد که بومیان دارای آن تخصص نباشند، باعث فعالیت غیر بومیان در این استان و محروم ماندن افراد بومی از این مشاغل خواهد شد.

 

روحانی با اشاره به اینکه تامین نیروی انسانی در کشور مناسب با بازار کار نیست و باید برنامه ریزی کنیم، تاکید کرد: عدم تناسب مراکز آموزش عالی با نیازهای جامعه و دوم  عدم توازن کمی و کیفی یکی از مشکلات موجود است.

 

تخصص با اخلاق توام نباشد زمینه فساد فراهم می شود

 

وی تصریح کرد: ما وظیفه ای که بر دوش داریم ساماندهی رشته های آموزشی و ارتقا سطح کیفی آنهاست آن چنانکه دانش آموختگان ما در این استان به نیازهای تخصصی پاسخ مثبت دهند.

 

رییس جمهور دولت تدبیر و امید گفت: باید انضباط کاری را در کارها لحاظ کنیم زیرا ایرانی از لحاظ اخلاق، فرهنگ، ایمان و انقلابی بودن جزو برترین هاست پس چرا نباید در انضباط کاری برترین ها نباشیم.

 

حجت الاسلام روحانی با اشاره به اینکه اگر تخصص با اخلاق توام نباشد زمینه فساد فراهم می شود، گفت: کشور بدون مبارزه با فساد و ایستادگی در مقابل انحراف توسعه پذیر نیست.

 

توسعه بدون وحدت ملی امکان پذیر نیست

 

وی همچنین عنوان کرد: بدون انضباط مالی، تعهد و اخلاق و وجدان کاری نمی توانیم پیشرفته شویم لذا امروز بجای دعواهای غیرسازنده و کنکاش در گذشته افراد، تلاش خود را در برابر انحراف و مبارزه فساد هزینه کنیم.

 

رییس جمهور دولت یازدهم با بیان این مطلب که توسعه بدون مشورت انسجام و وحدت ملی امکان پذیر نیست، اظهار کرد: ما باید گذشته را جبران کنیم، مردم با مشکلات فراوانی روبرو هستند. ما این راه و مسیر را با مشورت به پیش خواهیم برد.

 

روحانی در ادامه سخنان خود همیاری را از دیگر ملزومات توسعه برشمرد و تصریح کرد: همکاری همه جزای یک مجموعه می تواند راه گشای مسائل جاری امروز ما در کشور باشد.

 

وی با اشاره به تصویب قطعنامه ایران در مجموع عمومی سازمان ملل در خصوص عدم افراطی گری و خشونت گفت: این قطعنامه برای بسیاری از کشورها ناخوشایند بود زیرا برخی کشورهای قدرت طلب با تبلیغات 35 ساله خود ایران را به عنوان یک کشور خشونت طلب معرفی کرده بودند.

 

رییس جمهور کشورمان افزود: این نشانه عظمت ملت ماست و تمامی این افتخارات متعلق به ملت ایران است و این فضای مطلوب جهانی را ملت ما به وجود آورده اند.

 

وی با اشاره به آرامش نسبی کنونی در جامعه افزود: فضای مناسبی امروز پیش روی ماست و تمامی حوزه ها به ویژه دانشگاه ها و حوزه های فعالیت های اقتصادی آرام تر از گذشته است به خصوص امید امروز به جامعه برگشته است.

 

مصرف انرژی در سال 92 به اندازه مصرف کل کشورهای اتحادیه اروپاست

 

رییس جمهور در بهره گیری از تجربیات دیگران نیز تاکید کرد و افزود: علم هر کجا هست باید از آن بهره برد، علم، فناوری، هنر و ایمان مرز نمی شناسد.

 

روحانی همچنین گفت: اشکالی ندارد که یک فناوری را وارد کنیم و با استفاده از نوآوری و ابتکار، آن فناوری را بومی سازی کنیم.

 

رییس جمهور دولت تدبیر و امید در ادامه به اجرای مرحله دوم هدفمندی نیز اشاره و بیان کرد: مردم ما باید به فکر آینده این کشور نیز باشند و منیقین دارم که ما از این مرحله نیز به خوبی عبور می کنیم.

 

وی اظهار کرد: در صورت عدم اجرای مرحله دوم هدفمندی کشور با چالش های جدی روبرو خواهد شد بنابراین بخش های، انرژی، تولید و بهداشت و درمان اصلاح نمی شود.

 

رییس جمهور همچنین با اشاره به توزیع فرم های جدید هدفمندی یارانه ها-خوداظهاری- از مردم خواست کسانی که واقعا به این پول نیاز ندارند فرم را پر نکنند زیرا در این صورت وضع بهداشت و درمان اصلاح و وضع تولید و حمل و نقل نیز توسعه می یابد.

 

حجت الاسلام روحانی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: مصرف انرژی در سال 92 به اندازه مصرف انرژی در کل کشورهای اتحادیه اروپاست باید این فرهنگ تغییر کند تا بتوانیم از مصرف گرایی به سمت تولید برسیم.

 

بزرگراه بندرعباس-جاسک و عسلویه و بندرلنگه توسعه می یابد

 

وی در بخش پایانی سخنان خود به جایگاه و ظرفیت های استان هرمزگان اشاره کرد و افزود: این استان استعدادهای فراوانی وجود دارد که بخشی از آن در قبل از سفر و بخشی در آینده برنماه ریزی می شود.

 

رییس جمهور دولت تدبری و امید خاطرنشان کرد: شرق هرمزگان و ساحل مکران آباد می شود و در این بین جاسک نیز از لحاظ بندری توسعه می یابد و بخشی از فروش نفت در آینده نزدیک در جاسک خواهد بود.

 

روحانی گفت: توسعه شهری جاسک با جدیت دنبال خواهد شد، طرح ساخت فرودگاه بین المللی در این منطقه نیز در دستور کار قرار دارد و بزرگراه بندرعباس-جاسک و عسلویه و بندرلنگه نیز توسعه می یابد.

 

وی همچنین گفت: بزرگراه بندرلنگه-بندرعباس بخشی از آن در سال 93 انجام می شود و بخش تکمیلی آن در سال 94 خواهد بود.

 

خط آهن چابهار به چین احداث می شود

 

رییس جمهور با تاکید بر تحول در حوزه شرق استان هرمزگان و اجرای فاز 2 بندر شهید رجایی  در سال 93 تصریح کرد: در همین دولت عملیات فاز سوم این بندر عظیم تجاری ایران نیز شروع خواهد شد لذا تحول بزرگی در حوزه حمل و نقل این استان شکل می گیرد.

 

حجت الاسلام روحانی با اشاره به اینکه بحث خط آهن چابهار به چین احداث می شود و سرمایه گذاران چینی نیز آمادگی خود را برای این موضوع اعلام کرده اند.

 

وی با بیان اینکه گام های خوبی در توسعه بندر شهید رجایی و کشی سازی برداشته شده، گفت: افزایش ظرفیت تولید فولاد به 10میلیون تن و بحث مشکلات آلاینده های محیط زیست برای آنها تدابیری خاص درنظر گرفته شده است.

 

رییس جمهور دولت یازدهم با اشاره به جایگاه و نقش در همه عرصه ها توسعه ای در کشور، خواستار مشاوره به دولت از سوی انجمن های تخصصی سرمایه گذاران، فرهیختگان و صاحبنظران در این استان در جهت پیشبرد بهتر فعالیت های اقتصادی شد.

 

روحانی تاکید کرد: دولت تلاش دارد که حقوق شهروندی را رعایت کنند و در بکاریگری افراد در مشاغل مختلف، حزب و جنسیت افراد مهم نیست بلکه شایستگی مهم است.

 

وی در پایان گفت: زنان جامعه فرهیخته و صاحبنظر هستند و دولت نیز این فضا را ایجاد می کند تا مردم همه دست به دست هم دهند تا فضای عمومی جامعه به یک فضای تدبری و امید تبدیل شود. /انتهای پیام/