بحران اوکراین خطرناک تر از تروریست های داعش است

نتایج یک نظرسنجی نشان می دهد شهروندان آلمانی تنش های غرب و روسیه بر سر اوکراین را خطرناک تر از تهدید تروریسم در عراق و سوریه می دانند.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان به نقل از دی ولت، اکثر آلمانی ها خطر تروریست های داعش در عراق و سوریه را کمتر از بحران اوکراین می دانند. نتایج نظرسنجی که موسسسه افکارسنجی YouGov انجام داده حاکی است 57 درصد آلمانی ها معتقدند درگیری های نظامی بین نیروهای ارتش و جدایی طلبان در شرق اوکراین خطرناک تر از درگیری های داعش در عراق است.

بر این اساس خطری که از بحران اوکراین، آلمانی ها را تهدید می کند به مراتب بیشتر از خطر تروریسم در عراق و شام به شمار می رود. در همین حال 34 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی داعش را از بحران اوکراین خطرناک تر ارزیابی کرده اند. همچنین 9 درصد آلمانی ها بحران غزه را بزرگترین خطری دانسته اند که آلمان را تهدید می کند.

امروز “آندرس فوگ راسموسن” دبیر کل ناتو، پیش از آغاز نشست دو روزه سران این پیمان به خبرنگاران گفت: بحران اوکراین نشان داد که ناتو باید به نهادی انعطاف پذیرتر، سریعتر و مناسبتر تبدیل شود.

بر اساس گزارش های منتشر شده، وزیران دفاع کشورهای عضو ناتو در این نشست دو روزه نحوه پاسخ دادن به اقدامات روسیه در خصوص اوکراین را بررسی می کنند. گفته می شود که انتخاب گزینه های بلند مدتی که تبعات منفی بیشتری برای روسیه به دنبال داشته باشد در دستور کار وزیران دفاع ناتو است.