برای آبادانی هرمز از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد/ راه اندازی تله کابین بین بندرعباس و هرمز

قائم مقام سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با بررسی اجمالی از مشکلات جزیره هرمز بتوانیم درگام های بعدی به توسعه این جزیره کمک کنیم .

به گزارش پایگاه خبری پارسیان، دکتر احمد حبیبی در جمع مردم جزیرهدهرمز و نخبگان بیان کرد: با توجه به اینکه قبل از این جزیره قشم به یک قطب توسعه ویافته تبدیل شده بود ولی جزیره هرمز به جزیره ای متروکه باقی مانده که بتوانیم با برنامه ریزی بهتر آن توسعه ای که مردم خواهان آن هستند در جزیره هرمز صورت بپذیرد.

قائم مقام سازمان منطقه آزاد قشم با توجه به این که لایحه الاق جزیره هرمز به منطقه آزاد قشم در دولت گذشته این طرح را ارائه شده بود و در کمیسیون اقتصاد رد شده بود که در دولت تدبیر و امید با پیگیر یهای که انجام شد این طرح در کمیسیون مربوطه به تصویب رسید.

وی گفت: این طرح دولت تصویب کرده بود و با دفاع نمایندگان شما از این طرخ در مجلس توانست با حداکثر آراء به تصویب برسد.

حبیبی گفت: جای دارد که از همه نمایندگان استان بخصوص نمایندگان بندرعباس آقایان آشوری ، آرامی و جراره که با حمایت بی وقفه خود از این طرح با بیش از 68 درصد جزیره هرمز را به منطقه آزاد تبدیل کنند.

قائم مقام منطقه آزاد قشم تصریح کرد: با آن که نمایندگان دیگر شهر مخالف این طرح بودن ولی با همت نمایندگان استان و دیگر نمایندگان در خانه ملت هرمز را به عنوان منطقه آزاد و الحاق آن به منطقه آزاد قشم تبدیل کنیم و مسیر توسعه اقتصادی آن را فراهم سازیم.

دکتر حبیبی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: رسالت اصلی و بزرگ ماطق آزاد بحث اشتغال و رفع بیکاری است که اکنون به بزرگترین معضل کشور تبدیل شده که با سرمایه گذاری کارگاههای صنعتی بتوانیم این معضل در این منطقه رفع کنیم.

وی گفت: با راه اندازی اسکله نخل ناخدا و تله کابین و راه اندازی مجتمع های تجاری بتوانیم جزیره هرمز را به آن چیزی که محق است برسد.

دکتر حبیبی درادامه گفت: اولویت اول سازمان منطقه آزاد قشم ریز ساخت های این جزیره است چه زیر ساخت های که وجود دارد و چه آنهایکه نیاز است که ساخته بشود و برای امسال الویتهای به صورت جامع شناسایی خواهد شد.

وی با ابراز امید واری گفت: امیدواریم که جزیره هرمز به یکی از بزرگترین جزایر منطقه آزاد قشم تبیل کنیم.

حبیبی بیان داشت: هر کمکی به این مردم بشود حقشان است چون که در زمان انقلاب نقش خود را به خوبی ایفا کردند و با نثار 36شهید و 100جانباز توانسته حق خود را به کشور ادعا کنند و اکنون باید مسئولان جواب این مردم را با توسعه دادن ایم جزیره جواب دهند.

قائم مقام منطقه آزاد قشم خطاب به مردم هرمز گفت اطمینان داشته باشید آنچه در توانمان سازمان منطقه آزاد قشم باشد برای آبادانی این جزیره دریغ نخواهیم کرد.

وی نیز گفت: امید واریم با این حرکت ما شاهد آبادانی و عمران هرمز باشیم.

این مسئول دربخش دیگر از سخنان خود به مردم هرمز گفت: مردم هرمز هوشیار باشند که زمین ها و منازل خود را به ارزانی به دیگران واگذار نکنند چون که زحمت ها و بدبختیها را شما کشیدی و اکنون که هرمز می خواهد به جای برسد عده ای سودجو بخواهد با خرید زمین های شما را از این توسعه اقتصادی دور کنند.

وی نیز گفت: ما بنا داریم در جهت توسعه قشم با راه اندازی پل خلیج فارس ، پالایشگاه ، خط راه آهن قشم ، اسکله کاوه حرکت کنیم.

قائم مقام منطقه آزاد قشم عنوان کرد: با راه اندازی نیروگاه برق آبی در قشم که می تواند قشم را به یک قطب صادر کنند آب به سرزمین اصلی باشد تبدیل کنیم.

حبیبی اظهار داشت: قشمی که از بی آبی رنج می برد در آینده به عنوان صادر کنند آب و برق باشد.

به گفته وی به زودی اولین نیروگاه برق آبی قشم با تولید روزانه 50 مگاوات برق و 18000 مترمکعب آب راه اندازی می شود و روستاهای قشم از آب شرب بهداشتی استفاده خواهند کرد و مشکل چند ساله آب و برق این جزیره برطرف خواهد شد.

وی درپایان گفت: با همکاری همه شما مردم جزیره هرمز هم منطقه آزاد قشم و هرمز در ایجاد اشتغال موفق باشد.