برای نخستین بار با ظرفیت بیش از 220 صندلی؛ تردد شناورهای بزرگ مسیر بندرعباس-هرمز کلید خورد/ ۶۰ هزار ریال؛ قیمت جدید بلیط بندرعباس- هرمز

 

برای نخستین بار با ظرفیت بیش از 220 صندلی؛

مدیر بندر شهید حقانی بندرعباس از جابجایی مسافران دریایی در مسیر بندر شهید حقانی بندرعباس به جزیره هرمز، توسط یک شناور بزرگ با ظرفیت بیش از 220 صندلی برای نخستین بار خبر داد. به گزارش پایگاه خبری پارسیان، “سالم شهیدی” در حاشیه سفر به جزیره هرمز که با حضور “محمدی” مدیر بندرگاه این جزیره و […]

مدیر بندر شهید حقانی بندرعباس از جابجایی مسافران دریایی در مسیر بندر شهید حقانی بندرعباس به جزیره هرمز، توسط یک شناور بزرگ با ظرفیت بیش از 220 صندلی برای نخستین بار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان، “سالم شهیدی” در حاشیه سفر به جزیره هرمز که با حضور “محمدی” مدیر بندرگاه این جزیره و “اصلاحی” مدیرعامل تعاونی شناورداران بندرعباس انجام شد، اظهار کرد: برنامه جابجایی مسافران دریایی در این مسیر دریایی شنبه، سی ام فروردین ماه با همکاری مالک شناور “میداس” با ظرفیت 220 صندلی و طول 41 متر صورت گرفت.

وی افزود: با اقدامات صورت گرفته توسط اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در زمینه توسعه زیرساخت های بندرگاه هرمز، مجوز بخش عمده 40 شناور متعلق به ناوگان مسافری دریایی بندرعباس جهت تردد در این مسیر صادر شده است.

مدیر بندر شهید حقانی بندرعباس با اشاره به تجزیه و تحلیل های آماری صورت گرفته در خصوص حجم تردد مسافران از مرکز استان هرمزگان به مقصد جزیره رنگین کمانی خلیج فارس، ادامه داد: در روزهای عادی، به طور متوسط جمعیتی بین 300 تا 450 نفر شامل مسافران و اهالی جزیره هرمز به وسیله شناورهای مسافری از مسیر دریایی جابجا می شوند.

شهیدی گفت: به دلیل رشد فعالیت های آموزشی و دانشگاهی در جزیره هرمز و همچنین توسعه زیرساخت های گردشگری، ترددهای دریایی در این مسیر طی سه روز پایانی هفته رقمی بین 800 تا 2200 نفر به طور میانگین در روز افزایش می یابد و بر همین اساس، حضور شناورهای بزرگ مسافری برای کاهش ازدحام جمعیت در بنادر شهید حقانی و هرمز بسیار موثر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود قیمت جدید بلیط سفر دریایی مسیر بندرعباس- هرمز را 60 هزار ریال اعلام و بیان کرد: این رقم، از نخستین روزهای سال جاری از سوی تعاونی شناورداران بندرعباس به دولت پیشنهاد و توسط فرمانداری این شهرستان ابلاغ شده است.

مدیر بزرگترین بندر مسافری کشور همچنین در پایان یادآور شد: با راه اندازی سامانه صدور بلیط الکترونیکی سفرهای دریایی که قرار شده تا حدود یکماه آینده برای مسیر دریایی بندرعباس- هرمز به صورت آزمایشی اجرایی شود، امکان تهیه بلیط شناورهای مسافری در هر شهر و نقطه از کشور امکان پذیر می شود.

به گفته شهیدی، جزیره هرمز به عنوان یکتاترین گنبد نمکی جهان و برخورداری از بیش از 70 طیف رنگی خاک آن به جزیره رنگین کمانی خلیج فارس شهره شده و هرساله به ویژه در فصل زمستان و تعطیلات نوروزی، هزاران نفر از علاقمندان به گردشگری دریایی و طبیعت بکر خلیج فارس را به سوی خود جذب می کند.

وی خاطرنشان کرد: بندر شهید حقانی به عنوان بزرگترین بندر مسافری کشور شناخته می شود که در حال حاضر با بهره برداری از 10 پست اسکله، قابلیت پهلوگیری همزمان بیش از 20 شناور مسافری را داراست و علاوه بر این، یک پست اسکله دیگر نیز امکان پهلوگیری دو شناور برای سوخت گیری را فراهم کرده است.

لازم به ذکر است، بندر شهید حقانی در مرکز شهر بندرعباس واقع شده و برنامه های ساماندهی و توسعه آن در سال 1387 توسط اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان کلید خورد؛ به گونه ای که با گذشت 5 سال، این بندر در حال حاضر بزرگترین و پیشرفته ترین ناوگان مسافری دریایی کشور را در اختیار دارد و هر ساله پذیرای میلیون ها مسافر دریایی است که با بهره گیری از امکانات آن به جزایری همچون قشم و هرمز سفر می کنند.

واحد اطلاعات و اخبار

منبع هرمز