برخی مدیران پارسیان تاب و تحمل انتقاد را ندارند/ رسالت خبرنگاران موشکافی و اطلاع رسانی شفاف است

برخی مدیران در پارسیان هیچ گونه تاب و تحمل انتقاد را ندارند و برای نجات خود از این موضوع، دست به هر کاری از جمله شکایت و تخریب نیز می زنند.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر؛ امروز باید برای برخی مدیران در شهرستان، کلاس آموزش فعالیت رسانه‌ای و اهداف و فعالیت رسانه‌ها را دایر نمود تا بلکه بدانند بیشتر وقت‌ها انتشار اخبار هر چند از نگاه آن‌ها کذب در رسانه‌ها، زیانی به‌مراتب کمتر از بستن دهان‌ها دارد.

 

آری مسئولین باید بدانند رسانه‌ها روابط عمومی ادارات نیستند و فضای رسانه هم پل ارتباطی مردم با مسئولین می‌باشد، مردمی که ابزار و تریبون ندارند و برای بیان مشکلاتشان بعضاً با درب‌های بسته اتاق برخی مدیران مواجه شده و به رسانه پناه می‌آورند و در اینجاست که مدیران متعهد باید قدردان فعالیت این‌گونه رسانه‌ها باشند که بار بی‌اطلاعی و ناآگاهی از شرایط جامعه را از دوش آن‌ها برداشته است.

 

بسیاری از مدیران برای انعکاس اخبار خود کار یک خبرنگار را با روابط عمومی اشتباه می گیرند و مسئول اداره توقع دارد نقطه ضعف ها درج نشود در حالیکه رسالت خبرنگاران موشکافی و اطلاع رسانی شفاف موضوع است.

 

متاسفانه برخی از مدیران تحمل انتقاد پذیری را ندارند و به محض درج یک خبر سعی می کنند تکذیبه صادر کنند یا از خبرنگار شکایت می کنند.

 

خبرنگار این سایت خبری، با بیان اینکه خبرنگاران زبان مردم هستند اما جایی برای طرح مشکلاتشان ندارند و متاسفانه قرار گرفتن خبرنگاری در زمره مشاغل سخت و استرس زا و اینکه خبرنگار نباید در شرایط نا امن شغلی قرار گیرد که به جای رسالت واقعی خود تبدیل به یک ملا بنویس شود.

 

چندی پیش بود که یکی از مدیران ادارات این شهر، هنگامی که خبری انتقادی بر علیه ایشان مطرح شد، بعد از دست و پا زدن های بیهوده خود را به آب و آتیش می زند تا بتواند شکایتی را بر علیه خبرنگار مطرح کند و هجمه هایی را علیه او به وجود بیاورد، اما چرا خود را از واقعیت ها دور می کند، مستندات گویای همه چیز است.

 

و اما خانه مطبوعات که باید مأمنی برای همدلی و حمایت از خبرنگاران باشد و قدرت چانه زنی و دفاع از حق و حقوق خبرنگاران بالایی داشته باشد که در این زمینه در شهرستان پارسیان احساس خلا می شود.

 

بهتر است برای نقد رسانه ها فضایی در شهرستان ایجاد شود و مردم ومسئولین در قالب نشست‌ها بتوانند رسانه‌ها را نقد کنند نه اینکه انتقادشان را به یک رسانه در قالب نخواندن رسانه های مجازی ویا شکایت و تخریب باشد، باید رسانه‌ها حالت اجتماعی پیدا کنند و از حالت سنتی و ملابنویسی و مدح گویی مدیران خارج شوند و پای درد دل مردم بنشینند.