برزیل هم خسته بود اما عالی بازی کرد/ ماندن در این سطح خیلی مهم است

مربی پیشین تیم ملی والیبال با اشاره به بازی تیم ملی ایران برابر آمریکا تاکید کرد: به نظرم آمریکا آنالیز خوبی از تیم ایران داشت و خستگی عامل باخت برابر این تیم نیست چرا که برزیل هم بعد از بازی با ایران به میدان رفت و ایتالیا را شکست داد.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان به نقل مهرناصر شهنازی، در خصوص بازی شنبه شب تیم‌های ملی والیبال ایران و آمریکا در مرحله نیمه نهایی لیگ جهانی عنوان کرد: آمریکا یکی از تیم‌های قدرتمند لیگ جهانی است که در هر 24 دوره برگزاری این مسابقات حضور داشت و در سال 2008 نیز قهرمان شد. آنها مدال نقره و برنز این رقابتها را هم در اختیار دارند و با شناخت خوب و آنالیز دقیق‌تری به میدان آمدند.

وی با اشاره به آمارهای دو تیم در این دیدار گفت: آنها در خط حمله 46 امتیاز گرفتند در حالی که ایران 34 پوئن کسب کرد. آمریکا 7 دفاع انجام داد و ما تنها یک دفاع داشتیم. این تیم 7 پوئن سرویس گرفت و این در حالی بود که ما یک امتیاز سرویس گرفتیم. تیم آمریکا همچنین 19 اشتباه داشت و ما 15 اشتباه انجام دادیم با این حال آمریکا بهتر کار کرد و به راحتی بازی را برد.

این کارشناس ادامه داد: به نظرم بازیکنان این تیم عالی بودند. ساندر در منطقه چهار خیلی خوب کار کرد. اندرسون در حالی که بازیکن پشت خط زن بود ولی دریافت‌ها را هم انجام می‌داد و نشان داد بی جهت امتیازآورترین بازیکن جهان نیست. آنها یک تیم منظم بودند و برای ما مربیان یک کلاس خوب را به نمایش گذاشتند. به خصوص در تنوع حملات فوق العاده کار کردند.

شهنازی در پاسخ به این سوال که آیا خستگی عامل اصلی باخت برابر آمریکا بود، گفت: خستگی برای تمام تیم ها بوده و مهم این است که تیم را در این شرایط حفظ کنیم. برزیل هم با ایران بازی کرد و بعد از آن باید با ایتالیا در فلورانس بازی می‌کرد بنابراین مقابل تماشاگران حریف کار برزیل بسیار دشوارتر بود اما آنها خیلی فکورانه بازی کردند و یک ست را حتی 25 بر 11 برنده شدند. ما باید بازیکنان را در شرایط سخت حفظ کنیم و این مهمترین اصل است.

وی ادامه داد: لیگ جهانی برای ما درس‌های زیادی داشت. به عنوان مثال برزیل با بحران کار خود را شروع کرد ولی به فینال رسید. رزنده طوری بازی کرد که حریفانش را خودش انتخاب کرد و نشان داد بی جهت بهترین مربی دنیا نیست. حذف روسیه مهمترین اتفاق امسال بود. من اطمینان دارم بازی فینال خیلی قشنگ خواهد بود. حضور ایران در جمع چهار تیم برتر یک موفقیت بزرگ برای ما است ولی باید خودمان را در این سطح نگه داریم و این خیلی مهم است. همانطور که برزیل، ایتالیا و آمریکا اینگونه هستند.