برنامه ریزی دولت برای توسعه شرق هرمزگان/لایروبی بندر تیاب از اردیبهشت آغاز می شود

 

استاندار هرمزگان گفت:  در دولت تدبیر و امید تصمیمات مهمی برای توسعه شرق هرمزگان اتخاذ شده است. به گزارش پایگاه خبری پارسیان، جاسم جادری عصر جمعه در جلسه شورای اداری شهرستان میناب با بیان اینکه در سال 92 تنها 30 درصد از اعتبارات عمرانی استان هرمزگان تخصیص داده شد، عنوان کرد: با توجه به شرایط کشور، […]

استاندار هرمزگان گفت:  در دولت تدبیر و امید تصمیمات مهمی برای توسعه شرق هرمزگان اتخاذ شده است.

IMG18453732 300x199 برنامه ريزي دولت براي توسعه شرق هرمزگان/لايروبي بندر تياب از ارديبهشت آغاز مي شود

به گزارش پایگاه خبری پارسیان ، جاسم جادری عصر جمعه در جلسه شورای اداری شهرستان میناب با بیان اینکه در سال 92 تنها 30 درصد از اعتبارات عمرانی استان هرمزگان تخصیص داده شد، عنوان کرد: با توجه به شرایط کشور، اعتبارات عمرانی استان هرمزگان به طور کامل تحقق نیافت اما با این وجود هرمزگان یکی از استان های برتر کشور در تخصیص اعتبارات بود.

وی ادامه داد: با توجه به اقدامات دولت تدبیر و امید، شرایط جهانی به سود ایران در حال تغییر است و تا کنون ما توانسته ایم 10 میلیارد دلار lc بازگشایی کنیم و 50 میلیارد دلار دیگر نیز در نوبت بازگشایی است و با توجه به این مسئله ما می توانیم در سال 93 قدم های جدی در بخش های درآمدی و بودجه ای برداریم.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان در ادامه با اشاره به مرحله دوم هدفمندی یارانه ها، بیان داشت: رویکرد دولت در این مرحله انصراف دهک های بالای درآمدی از دریافت یارانه است چون دولت قصد ندارد شوک قیمتی در حامل های انرژی ایجاد کند و می خواهد برای این کار از مردم کمک بگیرد.

جادری تصریح کرد: اگر دهک های بالای درآمدی از دریافت یارانه انصراف دهند، 16 تا 17 میلیون نفر از دریافت کنندگان یارانه کم خواهد شد و در این صورت دولت می تواند کار عمرانی بیشتری را در کشور انجام دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات شهرستان میناب اشاره کرد و گفت: بندر با قدمت تیاب در شهرستان میناب در حال حاضر با مشکلات بسیاری مواجه است و حتما باید وضعیت گمرک و شناورهای این بندر ساماندهی شده و خور آن نیز لایروبی شود.

استاندار هرمزگان افزود: در زمینه های آب، برق، بهداشت و درمان و عمران شهری نیز از نزدیک در جریان مشکلات شهرستان میناب قرار گرفتم و در شورای برنامه ریزی استان هرمزگان مصوبات خوب و کارشناسی شده برای رفع این مشکلات خواهیم داشت.

جادری خاطرنشان کرد: در سفر رئیس جمهور به استان هرمزگان تصمیمات بسیار خوبی برای توسعه شرق استان هرمزگان اتخاذ شد و با اجرایی شدن این تصمیمات و برنامه ها شاهد توسعه بیشتر این منطقه خواهیم بود.

همچنین استاندار هرمزگان در حاشیه بازدید از بندر تیاب در شهرستان میناب گفت:عملیات لایروبی بندر تیاب از اردیبهشت ماه سال جاری آغاز می شود.

جاسم جادری ضمن ابراز خرسندی از دیدار با مردم این منطقه، عنوان کرد: در راستای سیاست های دولت تدبیر و امید و بازدید از شهرستان ها و مناطق مختلف استان هرمزگان در نخستین سفر شهرستانی سال 93 به شهرستان میناب سفر کردیم.

وی ادامه داد: هدف ما از این سفر آشنایی با مسائل و مشکلات و نیازهای مردم منطقه است تا بتوانیم تصمیمات خوبی را برای رفع این مشکلات اتخاذ کنیم.

استاندار هرمزگان با اشاره به مشکلات بندر تیاب در شهرستان میناب، اظهار داشت: در این سفر تعدادی از مدیران کل و معاونین و مشاورین بنده نیز حضور داشتند و در جریان مشکلات بندر تیاب قرار گرفتیم و قطعا برای رفع این مشکلات برنامه ریزی خواهیم کرد.

جادری همچنین از لایروبی اسکله بندر تیاب خبر داد و بیان داشت: اعتبارات عملیات لایروبی بندرگاه تیاب روزهای آخر سال گذشته ابلاغ شد و عملیات لایروبی این بندر از اردیبهشت ماه سال جاری آغاز می شود.

استاندار هرمزگان در سفر به بندر تیاب در شهرستان میناب ضمن بازدید از گمرک و اسکله این منطقه، در گفتگوی مستقیم با مردم در جریان مسائل و مشکلات مردم بندر تیاب قرار گرفت.

شایان ذکر است؛ استاندار هرمزگان در نخستین سفر شهرستانی خود در سال 93 به شهرستان میناب در شرق هرمزگان سفر کرد.

جادری در این سفر ضمن حضور در شورای اداری شهرستان، از بندر تیاب بازدید کرد و در نماز جمعه میناب و گلزار شهدای این شهرستان حضور یافت.

منبع هرمز