برپایی نمایشگاه عکس در پارسیان / “در مسیر دلدادگی” روایت تصویری از شلمچه تا کربلا

نمایشگاه عکس “در مسیر دلدادگی” روایت تصویری شلمچه تا کربلا توسط عکاس پارسیانی به نمایش عموم گذاشته شد.

حجت الاسلام عبدالرضا شیبانی عکاس و خبرنگار پارسیانی در آئین افتتاح این نمایشگاه، که با حضور مسئولین شهرستانی برگزار شد، در گفتگو با خبرنگار پارسیان خبر، اظهار کرد: راهپیمایی اربعین حسینی در کشور عراق، گردهمایی شگرف و بی همتایی از محبان اهل بیت(ع) است که با توجه به انواع هجمه های صهیونیسم بین المللی و به تبع آن فجایع عمیق انسانی در قالب توطئه اسلام هراسی، چهره ای حقیقی از اسلام ناب محمدی(ص) را متجلی ساخته است.

 

شیبانی با اشاره به پیاده روی 500 کیلومتری در مسیر کربلای حسینی در اربعین سال گذشته گفت: این مسیر که از شلمچه در ایران اسلامی آغاز می شود، پس از گذشتن از شهرهای بصره، گرمت علی، قرنه، چبایش، ناصریه، دیوانیه و نجف اشرف، به کربلا می رسد.

 

وی به توصیف حمل ونقل و جابه جایی زوار امام حسین(ع) در مسیر راهپیمایی اشاره کرد و افزود: انتقال زائران امام حسین(ع)، به وسیله قایق از بصره تا گرمت علی، وجود زیستگاه عشایر به طول قریب به 70 کیلومتر در مسیری که دو طرف آن آب و نیزار است، مسیر را منحصر کرده است.

 

عضو انجمن عکاسان شهرستان پارسیان، با اشاره به وجود موکب های عزاداری از شلمچه تا کربلا، تصریح کرد: موکب ها از شلمچه آغاز و پس از بصره بر تراکم آنها افزوده می شود، به گونه ای که تمام نیازمندی های زائران پیاده اربعین حسینی برآورده می شود.

 

این نمایشگاه به مدت ٥ روز و تا ٢٢ مهرماه در مدرسه یاسرنصوری به صورت رایگان در معرض دید عموم قرار می گیرد.