برگزاری مراسم عاشورای حسینی در پارسیان/مردم پارسیان در عزای سالار شهیدان به سوگ نشستند

مراسم عزاداری عاشورای حسینی در شهرستان پارسیان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر؛ امسال علیرغم وجود ویروس کرونا هیچ مراسم عزاداری بخصوص در شب های محرم تعطیل نشده و با حضور دوستداران امام حسین(ع) در محیط های باز به شکل متفاوت و باشکوه برگزار شد.

 

مراسم روز عاشورای حسینی با حضور هیئت های مذهبی از گوشه و کنار شهر پارسیان برگزار شد و عزاداران با رعایت پروتکل های بهداشتی خود را به محل گلزار شهدای گمنام رساندند تا علاوه بر تجدید میثاق با شهدا، در عزای امام حسین(ع) و یاران با وفایش به سوگ بنشینند.

 

حجت الاسلام بارانی، امام جمعه پارسیان در این مراسم، با تسلیت شهادت سرور و سالار شهیدان، ابا عبدالله الحسین(ع)، و با بیان اینکه چرا حادثه عاشورا ماندگار شد، گفت: وقتی عاشورا و اربعین می آید، دهها میلیون نفر به سمت بارگاه امام حسین(ع) می شتابند و همگان دیدند که در این وضعیت بیماری و مشکلات، مردم سراسر دنیا چگونه و با چه شور و اشتیاقی عزای سالار شهیدان را گرامی داشتند.

 

وی، با اشاره به اینکه امروز خیمه گاه امام حسین(ع) نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، عنوان کرد: همه این تحریم ها برای این است که ما ملت امام حسینیم و این آل های بی خاصیت منطقه را می بینید که چگونه باطن پلیدشان نمایان شده و بر سر بلاد مسلمین معامله می کنند.