برگزاری همایش علمای شیعه و اهل سنت در شهر دشتی پارسیان

در چهارمین روز از دهه مبارک فجر، همایش علمای شیعه و اهل سنت در شهر دشتی پارسیان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر؛ همزمان با چهارمین روز از دهه فجر؛ همایش علمای شیعه و اهل سنت با حضور امام جمعه شهرستان، فرماندار، امام جمعه شهر پارسیان و علمای شیعه و اهل سنت و مسئولین ادارات در مدرسه علوم دینی خلفای راشدین شهر دشتی برگزار شد.

 

حجت الاسلام بارانی، امام جمعه پارسیان در این همایش با تبریک ایام الله دهه فجر، اظهار کرد: ۴۱ سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی می گذرد و این انقلاب دستاوردهای زیادی را به همراه داشته است.

 

حجت الاسلام بارانی، با بیان اینکه در سال ۵۷ با حضور مردم و رهبری امام خمینی(ره) این انقلاب به پیروزی رسیده است، تاکید کرد: پس از پیروزی انقلاب، دشمن جنگ هشت ساله را به ما تحمیل کرد، بعد از آن استوانه های انقلاب را ترور کرد، پس‌از آن رئیس جمهور کشور را یک فردی نفوذی قرار داد، در ادامه تحریم های ظالمانه را در دستور ‌کار‌ قرار‌داد و همچنین رابطه های دیپلماتیک نیز قطع کرد و اگر همه این ظلم ها را در کنار یکدیگر قرار دهیم هر ملت و کشوری را از جا در می آورد ولی ما با غیرت و با عزت ایستاده ایم.

 

وی، با اشاره به اینکه اگر می خواهیم عنوان پیشرفت را به کشوری نسبت دهیم باید از امکانات و دستاوردهای خود استفاده کند، تصریح کرد: پیشرفت واقعی آن است که یک کشور به استوانه ها و پایه های داخلی خود متکی باشد نه مثل کشوری همانند قطر که با تحریم چند کشور عربی تا مرز فلج شدن پیش رفت اما جمهوری اسلامی ایران آن را نجات داد.

 

مجتبی رضاپور، فرماندار پارسیان در این مراسم با تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی، گفت: در هر جامعه ای قبل از امنیت، وحدت یکی از ارکان اصلی آن به حساب می آید و همواره در هر جامعه ای وجود وحدت باعث پیشرفت آن است که نظام اسلامی نمونه بارز آن است.

 

وی، خطاب به علمای شیعه او اهل سنت، اظهار کرد: وحدت امروز شما باعث شده که به عنوان نماینده دولت در شهرستان بتوانیم خدمت رسانی را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

 

فرماندار پارسیان در ادامه، به افتتاح پروژه های عمرانی در سطح شهرستان اشاره و تصریح کرد: پارسیان به عنوان قطب کشاورزی هرمزگان شناخته می شود و قدم های خوبی نیز در جهت سوق دادن کشاورزان به کشت گلخانه ای برداشته شده است.

 

شیخ احمد خنجی، امام جمعه اها سنت شهر پارسیان نیز با تبریک دهه فجر، عنوان کرد: ۴۱ سال قبل به زعامت امام خمینی(ره)امکانات برای آباد کرده ایران اسلامی مهیا شد و نتیجه آن انقلاب، همایش امروز شیعه و سنی شده که در کنار یکدیگر نشسته اند.

 

وی، افزود: انقلاب اسلامی به وسیله همه آحاد جامعه شکل گرفته و همه اقوام در کنار یکدیگر قرار گرفتند تا انقلاب را به اینجا رساندند و همه مسئولین نیز براین امر صحه می گذارند، پس نباید از مسیر عدالت خارج شویم تا جامعه بتواند با سلامت به مسیر خود ادامه دهد.