برگزاری همایش پیرغلامان حسینی در پارسیان/ رونمایی از کتاب ” او هم حسینی است” نویسنده اهل سنت

همایش پیرغلامان حسینی در پارسیان با حضور پیرغلامان شیعه و اهل سنت در پارسیان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر؛ همایش پیرغلامان حسینی با حضور پیرغلامان شیعه و اهل سنت، مسئولین هیئت های مذهبی و مسئولین شهرستان در محل دانشگاه آزاد اسلامی شهر پارسیان برگزار گردید.

 

در این مراسم محمود اسدی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پارسیان اظهار کرد اینجا وحدت و همدلی تنها در گفتار نیست بلکه در تمام طاقچه های مهربانی چه در شادی و چه در حسینیه‌ها و تکایا وحدت، نمایان و مشهود است.

 

اسدی، امام حسین(ع) را مختص کشور یا جغرافیایی خاص ندانست و افزود: امام حسین(ع) جغرافیا، کشور و جهان را نمی شناسد زیرا امام حسین(ع) فراتر از عالم زمین و زمان است و به همه مردم دنیا تعلق دارد.

 

در ادامه، عباس میرزاد، فرماندار پارسیان با اشاره به این که محبت امام حسین(ع) ما را به پای منبرها می‌کشاند اظهار کرد: چه شیعه و چه اهل سنت و آنچه که این پیرغلامان حسینی را در راستای خدمت به امام حسین(ع) قرار داده است محبتی است که سرور و سالار شهیدان در دل آنها نهاده است.

 

میرزاد، با بیان اینکه پیرغلامان حسینی می‌توانند قیام امام حسین(ع) را زنده نگه دارند تصریح کرد: وحدت بین شیعه و اهل سنت در شهرستان پارسیان مثال زدنی است و وحدت تنها موردی است که می توان با آن مشکلات را بهبود ببخشیم و اگر اختلافات کوچکی هم وجود داشته باشد مسالمت آمیز حل شود تا بتوانیم سال های سال در کنار یکدیگر زندگی کنیم.

 

در ادامه، مسعود هوشمند، شاعر و نویسنده اهل سنت کتاب ” او هم حسینی است” در این مراسم اظهار کرد: شعرای اهل سنت از دیرباز همیشه ارادت خود را به امام حسین(ع) نشان داده اند و این تلاش ها می تواند جامعه اسلامی را از تفرقه دور کند.

 

هوشمند، با بیان اینکه از دامن زدن به اختلافات چه بهره ای خواهیم برد، تصریح کرد: هدف امام حسین(ع) از قیام عاشورا، دوام و قوام دین جدش بود و ایجاد اختلاف ها راه امام حسین(ع) را ادامه نخواهد داد بلکه دنباله رو راه شمر، استکبار و صهیونیسم خواهد بود.

 

در حاشیه این مراسم، جابر جباری، یکی از پیرغلامان اهل سنت ساکن شهر کوشکنار در گفت‌وگو با خبرنگار پارسیان خبر، گفت: بیش از ۴۵ سال است که در از منبر امام حسین(ع) استفاده می کنم و در زمینه ساخت حسینیه در کنار برادران اهل تشیع کمک رسانی می کنم.

 

وی، افزود: هدف من ایجاد وحدت، برادری و پایداری امت اسلامی و رهنمودی امام راحل و مقام معظم رهبری برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی در جهان است و امروز وحدت بین شیعه و سنی می تواند توطئه‌های غرب و شرق به خصوص عوامل تفرقه افکن بین شیعه و سنی را خنثی سازد.

 

عبدالله محمد زاده، یکی دیگر از پیرغلامان اهل سنت، خدمت به امام حسین(ع) را از دوران کودکی دانست و تاکید کرد: خدمت کردن به امام حسین(ع) را در دامان مادرم فراگرفتم و سالیان سال است که مراسمات امام حسین(ع) شرکت و به عزاداران حسینی خدمت رسانی می نمایم.

در پایان این مراسم از ۶ پیر غلام حسینی تجلیل شد و همچنین از کتاب ” او هم حسینی است” نویسنده بستکی اهل سنت با حضور مسئولان رونمایی شد.