بزرگداشت یک فراماسون در روزنامه اصلاح طلب/مرد “850 هزار نسخه ای” یا خائن به کشور؟

بزرگداشت یک فراماسون در روزنامه اصلاح طلب/مرد “850 هزار نسخه ای” یا خائن به کشور؟

بزرگداشت یک فراماسون در روزنامه اصلاح طلب/مرد "850 هزار نسخه ای" یا خائن به کشور؟

در حالی روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد از عباس مسعودی به نیکی یاد می کند که وی عامل اصلی جدایی بحرین از ایران بوده است.

به گزارش خبرنگار پارسیان به نقل از شبکه اطلاع رسانی دانا، روز گذشته روزنامه اعتماد مطلبی به بهانه چهلمین سال درگذشت «عباس مسعودی» بنیانگذار روزنامه «اطلاعات» نوشت که در این مطلب وی را شخصیتی بزرگ در تاریخ روزنامه نگاری نشان داده است.

در این مطلب از عباس مسعودی به عنوان شخصیت بزرگی در عرصه روزنامه نگاری درایران یاد شد و به وی لقب مرد “850 هزار نسخه یی” داده شده است.

این روزنامه مرگ کسی را بزرگ می دارد که این شخص یی از نزدیکان به دربار شاه طاغوت بوده است و پرونده دوران حیات وی نشان می دهد که سرسپردگی ویبه اجانب و رژیم طاغوتی بیشاز تعهد وی به کشور بوده است.

سرزمین بحرین که در تقسیمات کشوری ایران به عنوان چهاردهمین استان ایران شناخته شده بود، در اردیبهشت 1349 با خیانت حکومت پهلوی، از ایران جدا شد و با این رویداد برگ دیگری به پرونده بی‌کفایتی شاهان حاکم بر ایران در حفظ تمامیت ارضی کشور افزوده شد.
یکی از عناصری که در این تراژدی نقش مؤثری ایفا کرد، عباس مسعودی بود.

مسعودی در تیرماه 1304 امتیاز روزنامه اطلاعات را گرفت در واقع امتیاز روزنامه متعلق به فردی به نام علی‌اکبر سلیمی بود که مسعودی با نیرنگ و فشار پلیس وقت، اخذ کرد.بعدها اطلاعات دارای مؤسسات فنی و نشریاتی مانند چاپخانه اطلاعات، گراورسازی، اطلاعات کودکان، مجله اطلاعات هفتگی، مجله اطلاعات ماهانه، مجله بانوان، جوانان، تهران ژورنال و اطلاعات هوایی شد.

ساواک در سند زندگینامه او آورده است: او فرد متخصص در فن، کج‌دار و مریز و اهل زد و بند، خوش‌مشرب، محافظه‌کار، حقه‌باز، هزاررنگ، جاسوس صنعت، علاقمند به افزایش ثروت، غیر‌قابل اعتماد و مورد تنفر عامه مردم می‌باشد.

از اواسط سال 1320 روزنامه او طرفدار مصدق شد، در 25 مرداد سال 1332 شدیدترین حملات علیه شاه و حکومت را انجام داد. با حزب توده، حزب اراده ملی و هر سیاست و گروهی نزدیک بود و سازش می‌‌کرد. بعد از وارد شدن به امور روزنامه‌نگاری به سیاست انگلستان نزدیک شد و ترقی کرد و با عامیون نزدیک بود.
مسعودی عضو جمعیت فراماسونری لژ ایران و از افراد مؤثر در تشکیل کلوپ روتاری و عضو کلوپ روتاری تهران بود.

نجف‌قلی پسیان، که روزگاری سردبیر اطلاعات بود، درباره‌ی نقش مسعودی مدیر روزنامه اطلاعات در تجزیه بحرین می‌نویسد که وی برای نوشتن سلسله مقالات درباره‌ی بحرین که در راستای سیاست شاه برای آماده‌سازی مردم ایران جهت پذیرش جدایی بحرین، نگاشته شد، مبلغ 15 میلیون دلار از شیخ بحرین رشوه دریافت کرد.
هم‌چنین، پیروز مجتهد‌زاده در مقاله‌ای در شماره 39 فصل‌نامه‌ی ره‌آورد (چاپ آمریکا) با عنوان «بحرین، سرزمین جنبش‌های سیاسی» می‌نویسد:
بدیهی است منظور از این که حل مسأله‌ی بحرین به ابتکار شخص شاه بود، این است که جز محمد‌رضا شاه، کس دیگری مسؤول این تصمیم نیست. اگر چه برخی افراد، مانند سناتور عباس مسعودی، تشویق کننده‌ی این تصمیم‌گیری بودند… در این جزوه [اعلامیه‌ی ارتش درباره‌ی بحرین] به استدلالی سست متوسل شده بود که آن هنگام از سوی سناتور عباس مسعودی، یکی از مبتکران و مجریان اصلی (ولی غیررسمی) سیاست پس گرفتن ادعا نسبت به بحرین، پیش کشیده می‌شد و آن اینکه چون نفت و مروارید بحرین پایان گرفته و یا کم‌تر از آن است که تصور می‌شد، گرفتن این مجمع‌الجزایر، برای ایران سودی نخواهد داشت که زیان‌آور نیز خواهد بود…

با توجه به مطالب فوق اکنون این سوال از روزنامه زنجیره و اصلاح‌طلب اعتماد قابل طرح است که چرا باید در سوگ یک سناتور فراماسون بنشیند که باعث از دست رفتن قسمت عمده ای از خاک ایران شود و همچنین سوابق وطن پرستی وی در کشور زیاد است.