بعد از پیروزی مردم غزه وارد مرحله ریشه‌کن سازی رژیم صهیونیستی شده‌ایم

به گزارش پایگاه خبری پارسیان، کنفرانس بین المللی “نقش علمای مقاومت در حمایت از مقاومت فلسطین ” با حضور بیش از 200 تن از علما و نخبگان جهان اسلام صبح روز سه‌شنبه در سالن همایش هتل المپیک تهران آغاز به کار کرد.

آیت‌الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در سخنرانی افتتاحیه این همایش، با بیان “امروز در شرایط ویژه‌ای به سر می‌بریم” گفت: امروز جهان اسلام وارد یک پیکار بین المللی و فراگیر علیه استکبار جهانی در دو شاخه شده است، شاخه صهیونیسم و شاخه دیگری یعنی فتنه و تکفیر در جهان اسلام.

وی اظهار کرد: این جنگ فراگیری که امروز استکبار جهانی بر ضد اسلام به راه انداخته اقتضا می‌کند از سوی علمای برجسته و نخبگان جهان اسلام صف واحدی در برابر صهیونیسم و شاخه دیگر استکبار یعنی تکفیر و فتنه به وجود آید.

دبیرکل مجمع تقریب با اعلام “امروز بیش از هر زمان دیگری به وحدت و یک‌پارچگی در برابر جبهه استکبار و صهیونیسم نیاز داریم” تصریح کرد: امروز مقاومت اسلامی فلسطین نیازمند حمایتی است که رژیم غاصب صهیونیستی را ریشه‌کن کند.

اراکی افزود: دوره پیشین دوره پایداری در برابر صهیونیسم بود اما بعد از شکوه مقاومتی که در غزه دیدیم باید گفت این مرحله طی شده است و از مرحله پایداری وارد مرحله جدیدی می‌شویم که آن ریشه‌کن سازی رژیم صهیونیستی می‌باشد.

وی افزود: برای پایه ریزی امت واحده اسلامی باید امکانات خود را برای این مرحله سامان دهیم که نخستین گام تسلیح کرانه باختری و گسترش مقاومت در فراتر از غزه است؛ امروز باید مقاومت اسلامی در سراسر جهان اسلام برای آزادسازی کل فلسطین خود را آماده کند.

آیت‌الله اراکی در ادامه با اشاره به این که این بدان معنی است که جهان اسلام خود را وارد تمدن سازی جدید اسلامی و به وجود آمدن امت واحده اسلامی کرده است، گفت: امید است دو نتیجه از این همایش بین المللی به دست آید، نتیجه اول تشکیل اتحادیه جهانی و فراگیر علمای مقاومت در سراسر جهان است و امیدواریم هزاران تن از علمای جهان اسلام در این اتحادیه عضویت یابند و بتوانیم جبهه‌ای فراگیر از سوی علما و نخبگان جهان اسلام برای حمایت از مقاومت به وجود آوریم.

دبیرکل مجمع تقریب افزود: نتیجه دیگری که از این همایش مدنظر می‌باشد این است که بسیج جهانی برای کمک به قربانیان صهیونیسم و فتنه تکفیر به وجود آید که امیدواریم اتحادیه جهانی علمای مقاومت با بسیج امکانات جهان اسلام و جهان مستضعفین این نهضت جدید حمایت و پشتیبانی از مقاومت و قربانیان صهیونیسم و فتنه تکفیر را کلید بزند. امیدواریم از این همایش این دو گام عملی بزرگ را نتیجه بگیریم.