بندر بستانو از مناطق مستعد در صیادی است/صید 40 تنی انواع ماهی در سه ماه اخیر

مدیرعامل شرکت تعاونی صیادان بندر بستانو با اشاره به فعالیت 3 ماهه اخیر صیادان بندر بستانو گفت: در سه ماهه جاری سال بالغ بر 40 تن انواع ماهی توسط صیادان بندر بستانو صید شده است.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر؛ شهرستان پارسیان و به خصوص بندر بستانو از جمله مناطق مستعد در زمینه صیادی است که در صورت توجه می‌توان شاهد تبدیل آن به یکی از مراکز عمده پرورش و صدور ماهی در منطقه بود اما باید به‌ منظور توسعه و ترویج این بخش در جهت بهبود وضعیت صیادان گامهای گسترده ای برداشته شود.

 

ابراهیم روشناس، مدیرعامل شرکت تعاونی صیادان بندر بستانو در پارسیان، در گفتگو با خبرنگار پارسیان خبر، از صید 40 تن انواع ماهی در سه ماهه اخیر در بندر بستانو خبر داد و گفت: این میزان از صید ماهی، توسط بیش از 100 فروند قایق و 10 فروند لنج انجام شده است.

 

روشناس با اشاره به صید انواع ماهی های شعری، جش، هامور، کوپر، گفت: بیش از 200 صیاد تحت پوشش این تعاونی در سفرهای دریایی و صیادی خود موفق به صید این نوع ماهی ها شده اند.

 

مدیرعامل شرکت تعاونی صیادان بندر بستانو، از صادرات انواع ماهی به استان های همجوار خبر داد و افزود: صید ماهی علاوه بر رفع نیاز داخلی شهرستان به استان های همجوار از جمله فارس و کهکلیویه وبویر احمد نیز ارسال می شود.

 

وی تصریح کرد: گرمی بیش از حد هوا، کاهش صید را به همراه داشته است و صیادان استراحت را بر صید ترجیح می دهند و این خود در روند کاهش صید نقشی اساسی دارد.

 

روشناس، به مشکلات صیادان در این منطقه اشاره و ادامه داد: اگر دولت در این بندر تسهیلات با بهره کم در اختیار صیادان قرار دهد بخشی از مشکلات از بین خواهد رفت، و همچنین گلایه قایق داران در این بندر، عدم افزایش قدرت موتور می باشد که این قدرت، در حال حاضر در قایق های صیادان عدد 55 ثبت می کند که این قدرت جوابگوی این حجم از صید با توجه به فاصله 80 مایلی نخواهد بود.

 

مدیرعامل شرکت تعاونی صیادان بندر بستانو خاطرنشان کرد: شروع صید جدید از نیمه شهریور ماه سال جاری آغاز و تا پایان اردیبهشت سال آینده ادامه خواهد داشت که بیشتر این صیدها به وسیله گوشگیر(تور) انجام می گیرد.