بهترین دروازه‌بان ایران از نگاه فرکی

به گزارش پایگاه خبری پارسیان كارلوس كی روش اسامي ۲۶ بازيكن را براي بازي دوستانه با كره‌جنوبي اعلام كرد كه در ميان آنان خبري از سيد مهدي رحمتي نبود!

همچنين سرمربي پرتغالي فقط ۲ بازيكن از سپاهان اصفهان دعوت كرد و از محمدرضا خلعتبري و مهدي شريفي چشم پوشيد تا دقايقي با حسين فركي گفتگو كنيم.

* آقاي فركي، ليست تيم‌ملي را ملاحظه كرديد؟

– جمعه شب ليست را ديدم و به اعتقاد من محمدرضا خلعتبري و مهدي شريفي از تيم ما مي‌توانستند دعوت شوند. هر چند به سليقه آقاي كی روش احترام مي‌گذارم.

* به هر حال سرمربي تيم‌ملي ۲ بازيكن تيم شما را هم دعوت كرد.

– بله، احسان حاج‌صفي و وريا غفوري كه همراه تيم‌ملي به اردوي پرتغال رفته بودند، مجدداً دعوت شدند ولي فراموش نكنيم تيم‌ملي جاي بهترين‌هاست و بايد همه شايسته‌ها دعوت شوند.

* جداي از خلعتبري و شريفي فكر مي‌كنيد جاي كدام بازيكن ديگر در تيم‌ملي خالي است؟

– به من باشد مي‌گويم سيدمهدي رحمتي! به نظر مي‌رسد يك نوع لج و لجبازي دارد صورت مي‌گيرد. به نظر من و خيلي‌هاي ديگر رحمتي در حال حاضر بهترين گلر ايران است و حقش است به تيم‌ملي دعوت شود.

* ظاهراً كی روش هنوز نتوانسته اتفاقات قبلي و نحوه خداحافظي رحمتي از تيم‌ملي را فراموش كند؟

– طفلكي رحمتي بايد چه كار كند كه ثابت شود پشيمان شده است؟ او در عين شايستگي جام‌جهاني را از دست داد در حالي كه مي‌توانست مسافر برزيل هم شود. آيا اين كافي نبود؟ آرزوي هر فوتباليستي است كه به جام‌جهاني برود و سيدمهدي اين فرصت را از دست داد اما دعوت نكردن دوباره او منطقي نيست. اميدوارم اين ليست نهايي كی روش نباشد.

* ديگر فكر مي‌كنيد كدام بازيكن شايسته ليگ ‌برتر از ليست تيم‌ملي جامانده است؟

– من كاري به تيم‌هاي ديگر ندارم و فقط در مورد رحمتي حرف زدم. حيف است او و همين طور خلعتبري در تيم‌ملي نباشند.

* بسيار خوب، خلعتبري به تازگي عنوان داشته كه گلش مقابل نفت مسجدسليمان آفسايد بوده است. در اين رابطه نظري نداريد؟

– اين هم نشان‌دهنده صداقت اين بازيكن است. اتفاقاً اين حرف محمدرضا جاي تقدير دارد.

* به عنوان سؤال آخر، اين روزها حرف از جانشيني محمد خاكپور به جاي وينگادا در تيم‌ملي اميد است. مي‌خواستيم نظر شما را در اين رابطه بپرسيم.

– خيلي مختصر و مفيد بگويم كه من همواره موافق مربي ايراني هستم!