بهره برداری از نخستین برق خورشیدی هرمزگان در پارسیان/ 50 عشایر از نعمت برق برخوردار شدند

نخستین برق خورشیدی هرمزگان، 50 نفر از عشایر سرکوه چاه شنبه در شهرستان پارسیان را صاحب برق کرد.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر؛ به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی، روستای چاه شنبه با 15 خانوار متشکل از 50 نفر جمعیت عشایری، بعد از مدتها با ایجاد برق خورشیدی، از نعمت برق برخوردار شدند.

 

رسولي، شوراي روستاي عشايري سركوه چاه شنبه، با قدرداني از خدمات مسئولين جهت برق دار كردن روستا، گفت: اين روستا فاقد هرگونه برق و روشنايي بود كه برخي از ساكنين، روستا را ترك كرده ولي امروز با بهره مندي از نعمت برق، علاوه بر آباد شدن روستا، ساكنين نيز جهت بازگشت ابراز تمايل كرده اند.

 

رادمهر، فرماندار پارسيان در گفتگو با خبرنگار پارسيان خبر، با توجه به جلسه شوراي اداري كه سال گذشته در روستاي سركوه چاه شنبه مبني بر برق دار كردن روستا گرفته شد، اظهار كرد: اين روستا بالغ بر ١٥ خانوار و جمعيتي بيش از ٥٠ نفر را داراست كه فاقد هرگونه روشنايي بودند كه با ايجاد ١٥ دستگاه پنل برق خورشيدي از نعمت برق برخوردار شدند.

 

رادمهر، هزينه اجراي اين طرح را بيش از ٢ ميليارد ريال عنوان كرد و گفت: استفاده از برق خورشيدي براي نخستين بار در هرمزگان و در پارسيان اجرا شده كه در روستاي سركوه چاه شنبه به علت كوهستاني و صعب العبور بودن و پراكندگي جمعيت، همه آنها تجميع شده و از برق خورشيدي بهره بردند.

 

وی تصریح کرد: مشکلات بهداشت و سلامت، راه و آب از جمله مشکلات و دغدغه ساکنان این روستاست که امیدواریم به زودی این مشکلات را رفع نماییم.

 

مهندس ناصح نصوری رئیس اداره برق شهرستان پارسیان در ادامه افزود: با توجه به صعب العبور بودن این منطقه جهت انتقال شبکه برق و همچنین در راستای  سیاست استفاده از برق نوین تعداد 15 پنل خورشیدی با قدرت 1000 وات جهت 15خانوار ساکن این روستای کوهستانی تخصیص و پس از نصب مورد بهره برداری مشترکین قرار گرفت.

 

وی در ادامه با اشاره به قدرت این پنل ها عنوان کرد: بهره برداران می توانند 4 لامپ ، یک دستگاه تلوزیون و یک دستگاه یخچال که بطور عام مورد نیاز یک خانوار می باشد استفاده نمایند.

 

رئیس اداره برق شهرستان پارسیان گفت: این پنل ها دو سال ضمانت دارند و در صورت خرابی شرکت نصب کننده  موظف به تعمیر آن می باشد.