به مناسبت روز خبرنگار؛تجلیل از خبرنگاران پارسیان/ خبرنگاران نخبگان جامعه هستند

به مناسبت روز خبرنگار از خبرنگاران شهرستان پارسیان تجلیل شد.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر؛ با همت اداره آموزش و پرورش پارسیان وبا حضور فرماندار و رئیس اداره ارشاد و جمعی از خبرنگاران شهرستان، از فعالیت خبرنگاران قدردانی شد.

 

مسعود مهرانی رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان پارسیان در این مراسم با تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: خبرنگار و آموزش و پرورش، هر دو به دنبال رساندن فرزندان و جامعه به کمال مطلوب خود هستند اما هرکدام در سنگر های متفاوت.

 

مهرانی با اشاره به نقش خبرنگار در جامعه گفت: با توجه به شرایط موجود خبرنگاران جزء طبقه نخبگان جامعه هستند که می توانند با رسالت و امانت داری خود، جامعه را به نقطه کمال و پیشرفت برسانند.

 

رئیس اداره آموزش و پرورش پارسیان افزود: برای شناسایی سطح فرهیختگی یک جامعه باید تمدن یک جامعه و نخبگان آن را شناسایی نماییم و خبرنگاران به عنوان یکی از نخبگان جامعه سطح فرهیختگی جامعه را نمایان می کنند.

 

وی ادامه داد: خبرنگار افکار یک جامعه را ترسیم و فضای سیاسی فرهنگی یک جامعه را شکل می دهد و همچنین آنها حلقه اتصال مدیران با مردم هستند و هر مدیری که این حلقه را از بین ببرد کاملا مدیریت را می بازد.

 

مهرانی تصریح کرد: خبرنگاران با نقد منصفانه، عامل توسعه و رشد و بالندگی جامعه هستند و به نوعی چشم های بیدار مردم که بر فعالیت مدیران اجرایی نظارت می کنند.

 

رئیس اداره آموزش و پرورش پارسیان، خطاب به خبرنگاران شهرستان افزود: ذوق و استعداد هنری و خبری، سرعت در عمل، توجه به واقعیت ها، داشتن اطلاعات وسیع و ساده نویسی  از جمله ویژگی هایی است که می تواند خبرنگار را در سطح مطلوب نگه دار و او را در مسیر پیشرفت قرار دهد.

 

وی خاطر نشان کرد: فعالیت خبری،ضمن اینکه امری ذاتی است، اکتسابی نیز باید باشد و خبرنگاران آموزش و فنون خبرنگاری را بیاموزند تا بتوانند این رسالت خطیر را به سلامت ادامه داده و جامعه را به روز و نو نگه دارند.