به مناسبت روز خبرنگار؛ فرماندار پارسیان: خبرنگاران فضای امید و پویایی را به جامعه سرازیر کنند/ پارسیان در کورس صنعتی شدن قرار دارد

مراسم روز خبرنگار با حضور خبرنگاران شهرستان، رئیس اداره ارشاد و فرماندار در فرمانداری پارسیان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر؛ به مناسبت هفدهم مرداد ماه سالروز شهادت محمود صارمی و روز خبرنگار، مراسم روز خبرنگار در فرمانداری پارسیان برگزار شد.

عباس میرزاد، فرماندار پارسیان با تبریک هفدهم مرداد روز خبرنگار و سالروز شهادت محمود صارمی، این روز را روزی باشکوه برای صاحبان قلم و اندیشه دانست و اظهار کرد: در عصر ارتباطات قرار گرفته ایم و نقش خبرنگاران حیاتی است و حضور فعالان رسانه در عرصه اطلاع رسانی نقش بسزایی خواهد بود که پویایی جامعه را به همراه دارد.

میرزاد، رسانه ها را رکن چهارم دموکراسی و یکی از پایه های اصولی مردم سالاری دانست و گفت: خبرنگاران با ایجاد فضای امید به جامعه و ارائه خدمات دولت و نظام می توانند اهتمام ویژه ای جهت پویایی جامعه داشته باشند.

وی، شهرستان پارسیان را در مسیر توسعه و پیشرفت خواند و عنوان کرد: شهرستان اتفاقات مهم و ویژه ای در آن رخ خواهد داد و باید نگاهی توسعه گرا به آن شود و بحران های پیش رو را نیز باید درک و پیش بینی کرد، احداث صنایع جمعیت زیادی را به شهرستان سرازیر می کند، جمعیتی که می تواند از فرهنگ های مختلف تشکیل شود که خود دارای خطرات و ظرفیت هایی خواهد شد.

فرماندار پارسیان، به تغییرات شهرستان در حوزه فیزیکی اشاره کرد و افزود: ده هزار هکتار زمین صرف صنایع انرژی بر خواهد شد که یک فرصت و یک تهدید محسوب می شود زیرا هنوز بستر فرهنگی و مسکونی آماده این خدمات رسانی نیست.

میرزاد، با بیان اینکه پارسیان در کورس جریان صنعتی شدن قرار دارد، گفت: باید همه حواس ها جمع باشد که به بنیان خانواده و فرهنگ منطقه لطمه ای وارد نشود و در حوزه اجتماع نیز به مشکل برخورد نکنیم.

نماینده عالی دولت در پارسیان، به نکات مهم در عرصه خبر اشاره و تصریح کرد: شرایط اقتصادی و امنیتی امروز جامعه را ببینیم، همگان باید احساس مسئولیت به نظام و دولت داشته باشند و تلاش کنیم تا امید از جامعه رخت برنبندد.

عبدالله جاسمی، معاون فرماندار پارسیان در این مراسم با گرامیداشت شهادت شهید صارمی و روز خبرنگار، گفت: این روز یادآور حماسه آفرینی های شهید صارمی است که در دهه هفتاد در افغانستان مورد هجوم طالبان قرار گرفت.

معاون فرماندار پارسیان، با قدردانی از خبرنگار و فعالان عرصه خبر، عنوان کرد: خبرنگاران چشم بیدار جامعه هستند که فعالیت های نظام و دولت را به عرصه نمایش می گذارند و جامعه را آگاهی بخشی می نمایند.

در ادامه محمود اسدی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پارسیان با تبریک روز خبرنگار، به مشکلات عمده خبرنگاران اشاره کرد و گفت: خانه مطبوعات پارسیان قریب به ۳ سال است که پیگیری های جهت ایجاد آن شده است اما تاکنون مکانی برای استقرار خبرنگاران به عنوان خانه مطبوعات وجود ندارد.

اسدی، همچنین با اشاره به اجرای تخصصی کار خبرنگاران، تصریح کرد: اگر کار خبرنگاران تخصصی شود و با ایجاد رشته های تخصصی خبرنگاری در دانشگاههای شهرستان مسیر پیشرفت این حرفه فراهم شود قطعا پیشرفت و آبادانی شهرستان را در برخواهد داشت.

در ابتدای این دیدار، خبرنگاران با مطرح کردن مشکلات از فرماندار پارسیان جهت رفع این مشکلات درخواست همکاری کردند و در پایان نیز از خدمات خبرنگاران تجلیل شد.