به مناسبت سالروز ورود آزادگان به میهن؛ از 12 آزاده پارسیانی تجلیل شد

به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی، طی مراسمی از 12 آزاده پارسیانی تجلیل شد.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر؛ محمد رادمهر فرماندار پارسیان در مراسم تجلیل از از آزادگان، 26 مرداد ماه را یک روز ارزشی دانست و گفت: سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی نمادی از صبر، ایثار و شجاعت افرادی بود که توانستند با مقاومت خود، پیروزی و سربلندی را برای ایران اسلامی به ارمغان بیاورند.

 

رادمهر با اشاره به اینکه چتر امنیت ایران اسلامی را فراگرفته است، افزود: امنیت امروز جامعه خود را مرهمون خون شهیدان، صبر و استقامت آزادگان، جانبازان و ایثارگران هستیم.

 

وی با تأکید بر وظیفه سنگین مسئولان در برابر خانواده شهیدان، آزادگان و جانبازان، گفت: به ازای هر صندلی مدیران 73 شهید تقدیم این انقلاب شده است، پس همه مدیران و مسئولان وظیفه دارند خدمت رسانی به آنها را در اولویت کاری خود قرار دهند.

 

فرماندار پارسیان در ادامه صلابت و استقامت شهید حججی را الگویی برای جهانیان دانست و خاطرنشان کرد: دنیا بداند که شهید حججی ها همچنان هستند و تا آخرین قطره خون خود از این میهن دفاع خواهند کرد.

 

در ادامه صفایی سرپرست بنیاد شهید و امورایثارگران پارسیان با تیریک سالروز ورود آزادگان به کشور، گفت: آزادگان با وجود شکنجه‌های فراوان رژیم بعثی عراق، تا پای جان ایستادند و ایستادگی، صبر و استقامت را سرلوحه زندگی خود قرار دادند.

 

صفایی شهید حججی را نمونه ای بارز از استقامت و صلابت دانست و اظهار کرد: شهید حججی سر خود را فدا کرد تا در مقابل دشمن، سر خم نکند که این الگو را از سیدالشهداء(ع) به ارث برده است.

 

وی به لحظه اسارت شهید شهسواری از آزادگان دفاع مقدس وشهید حججی اشاره کرد و افزود: شهید شهسواری با دستان بسته در مقابل بعثی های عراق، مرگ بر صدام را از زبان نینداخت، همچنین شهید حججی نیز در حالی که به اسارت تکفیری های داعش درآمده بود، آن چنان صلابت خود را به رخ دشمن می کشد که انگار دشمن به اسارت وی در آمده است.

 

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران پارسیان به با انتقاد از برخی نمایندگان خود فروخته به غرب، تصریح کرد: آنها در فضای مجازی چنان بر علیه شهید حججی مطلب می نویسند که دشمنان این نظام در مقابل آن کم می آورند و یادشان رفته که همین شهید حججی ها امنیت و عزت نمایندگان را رقم زده اند.

 

در ادامه نیز میودی از آزادگان شهرستان به نمایندگی از دیگر آزادگان، علاوه بر شرح خاطرات، به بیان مشکلات آنها نیز پرداخت که بیکاری فرزندان، عدم واگذاری زمین و هزینه های بالای برق از جمله آنها بود.

 

در پایان با اهدای لوح تقدیر و هدیه از استقامت، صبر و ایثارگری آزادگان شهرستان تجلیل شد.