به مناسبت فرارسیدن مهرماه و بازگشایی مدارس؛ زنگ مهر در مدارس پارسیان نواخته شد+ تصاویر

در نخستین روز از مهرماه و بازگشایی مدارس زنگ مهر با حضور مسئولین شهرستان پارسیان در مدرسه نمونه دولتی حاج علی حیدری نواخته شد.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر؛ با حضور امام جمعه شهرستان، فرماندار، امام جمعه اهل سنت شهر پارسیان، نیروهای نظامی و انتظامی، مدیران ادارات و دانش آموزان، زنگ مهر در مدرسه نمونه دولتی حاج علی حیدری به صدا درآمد.

 

مسعود مهرانی، رئیس آموزش و پرورش پارسیان در مراسم زنگ مهر، اظهار کرد:  به فال نیک باید گرفت سه واقعه ای که هر سه آن مبارزه است،
قیام عاشورا که مبارزه بر علیه ظلم و بیداد زمان بود، دفاع مقدس که نشات گرفته از قیام عاشوراست و مبارزه با خودخواهی، ستم و استعمار و استکبار بود و امروز بازگشایی مدارس که مبارزه با جهل، بی سوادی و نادانی است که هر سه ریشه در روح و شعار انقلاب دارد.

 

مهرانی به تعداد دانش آموزان در سال تحصیلی جدید اشاره و افزود: در سال جدید تا امروز بر اساس آمار، ۹هزار و ۸۷۶ نفر دانش آموز در شهرستان ثبت نام شده که در قالب ۴۷۹ کلاس درس و ۱۰۷ آموزشگاه به تحصیل خواهند پرداخت و از این تعداد پنج هزار و ۱۳۶ نفر پسر و چهار هزار و ۷۴۰ نفر دختر است.

 

وی افزود: این آمار، بدون ثبت نام دانش آموزان اتباع می باشد، چون هنوز آنها وارد سامانه ثناد نشده اند.

 

رئیس آموزش و پرورش پارسیان، به رشد ۱۰ درصدی تعداد دانش آموزان نسبت به سال گذشته اشاره و تاکید کرد: تا امروز ما ۸۳۸ نفر رشد جمعیت دانش آموزی داشته داشته ایم و این یعنی رشد ۱۰ درصدی و پارسیان در حال رشد جمعیت است و باید زیرساخت‌ها و بسترها و امکانات آموزشی نیز به تبع آن ارتقاء یابد.

 

در سال تحصیلی جدید حدود ۱۴ میلیون دانش‌آموز در ۴۹۸ هزار کلاس در قالب ۹۲ هزار و ۸۰۰ مدرسه سراسر کشور به تحصیل می‌پردازند.