به مناسبت ماه مبارک رمضان؛ نفرات برتر مسابقات شنای بانوان جام رمضان در پارسیان مشخص شدند

مسابقات شنای جام رمضان با حضور بانوان پارسیانی به پایان رسید.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر؛ مسابقات شنا ویژه بانوان پارسیانی در رده های مختلف سنی و رشته های متنوع برگزار شد.

 

در رده های سنی 6 و 7 سال کرال پشت و گروههای جداگانه به تریبت آوا دلگشا و آیدا زارعی رتبه های نخست را به خود اختصاص دادند و آتنا صالحی و زهرا رنجبر نیز عناوین دوم را به دست آوردند.

 

در رشته کرال پشت، ویژه دختران 9-10 سال، مهسا مالکی مقدم و سایدا مدنی به مقام اولی مشترک رسیدند و فاطمه حسنی دوم شد و همچنین فاطمه حسن پور و فاطمه ابراهیمی نیز عنوان سومی مشترک را به دست آوردند.

 

مسابقه کرال سینه دختران 12-13 سال، با قهرمانی مهسا ایرانخواه به پایان رسید و فاطمه خواجه و سارا صادقی رتبه های بعدی را از آن خود کردند.

 

در رشته کرال پشت رده سنی 13-14 سال، مهرسا ماجدی، سمیرا خنجی و فاطمه رادمهر به ترتیب عناوین اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

 

شنای قورباغه 13-14 سال، سمیرا خنجی و فاطمه رادمهر عناوین اول و دوم آن را به دست آوردند و در کرال سینه 15-16 یال نیز مهرسا ماجدی و زهرا کیانی به مقام اولی مشترک رسیدند، زهرا مرتضوی دوم شد و مریم فروغی و رژین ستاری، سوم مشترک را به دست آوردند.

 

اما در شنای کرال پشت بزرگسالان، مریم دست افشان قهرمان شد و فروغ روشندل و وحیده اشرفی عناوین دوم وسوم را کسب نمودند.

 

عقیل خواجه، رئیس هیئت شنا، شیرجه و واترپلوی پارسیان، برگزاری مسابقات جام رمضان ویژه دختران و پسران را مناسب ارزیابی کرد و گفت: برگزاری اینگونه مسابقات می تواند حرکتی مثبت در جهت پیشرفت ورزش شنا باشد که امروز می توان گفت که این ورزش محبوبیتی ویژه را در بین اقشار جامعه به دست آورده است.

 

خواجه، به اهداف برگزاری این مسابقه اشاره و عنوان کرد: برگزاری این مسابقات موجب می شود بتوانیم استعدادهای این رشته را شناسایی کنیم و به صورت حرفه ای پرورش دهیم و در مسابقات استانی و کشوری دختران و پسران این شهرستان افتخار آفرینی کنند.

 

رئیس هیئت شنا، شیرجه و واترپلوی پارسیان، ادامه داد: فردی که شنا می کند نه تنها از این طریق احساس راحتی و نشاط می کند، بلکه در اثر شنا کردن قابلیت های جسمانی از جمله استقامت دستگاه گردش خون و تنفس و انعطاف پذیری مفاصل شانه و کچ پا را افزایش می دهد.