به مناسبت هفتم مهرماه روز آتش نشانی و ایمنی؛ مراسم بزرگداشت روز آتش نشان در پارسیان برگزار شد+ تصاویر

به مناسبت هفتم مهرماه، روز آتش نشانی و ایمنی، از خدمات شایسته آتش نشانان پارسیانی تجلیل شد.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر؛ مراسم روز آتش نشانی و ایمنی با حضور فرماندار، شهردار و اعضای شورای شهر پارسیان و جمعی از مردم و خانواده بزرگ شهرداری در ایستگاه آتش نشانی پارسیان برگزار شد.

محمود مولوی، شهردار شهر پارسیان در این مراسم، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آتش نشان، حادثه بمباران پالایشگاه نفت آبادان و تقارن روز آتش نشانی با هفته دفاع مقدس را به فال نیک گرفت و اظهار کرد: هرکدام از ما در هر موقعیتی که باشیم، آرامش و امنیت امروز خود را مدیون از جان گذشتگی و ایثار شهدای والامقام هستیم.

 

شهردار پارسیان افزود: در سال ۱۳۵۹ پالایشگاه آبادان توسط رژیم بعثی عراق بمباران شد که آتش نشانان عزیز برای اطفاء حریق به منطقه اعزام شدند و در این هنگام دوباره بمب ها بر سر این پالایشگاه فروریختند که عده ای از این آتش نشانان به شهادت رسیدند و شورای عالی انقلاب فرهنگی این روز را به نام آتش نشانان برگزید.

عباس میرزاد، فرماندار شهرستان پارسیان نیز در این مراسم با تبریک روز آتش نشانی و ایمنی، اظهار کرد: چند مولفه در موضوع آتش نشانی باید رعایت شود که مهم ترین این مولفه ها شناخت و دانش کافی از شغل و آمادگی جسمانی است.

 

میرزاد، با توصیه به آتش نشانان افزود: آتش نشانان باید اخلاق و روحیه تیمی داشته باشند تا بتوانند از پس حادثه برآیند و خسارت های کمتری برجای بگذارند.

 

وی، خطاب به آتش نشانان در مواقع اضطراری، گفت: زمانی که حادثه ای رخ می دهد هر کدام از ایستگاههای آتش نشانی باید خود را به محل حادثه برسانند و این جمله که این منطقه در حوزه استحفاظی این ایستگاه نیست، منطقی نخواهد بود و باید در شرایط اضطراری همه به خط شوند.

 

فرماندار پارسیان، با حمایت خود از آتش نشانان تاکید کرد: این که در حوزه استحفاظی خود فعالیت می کنید درست است اما بنده به عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان به آتش نشانان اجازه خواهم داد که خارج از محدوده قانونی خود نیز خدمت رسانی کنند.