به مناسبت هفته دولت؛ افتتاح ٤٥ ميليارد ريال پروژه هاي كشاورزي در پارسيان/ رهايي ١٦٧ نفر از معضل بيكاري

به مناسبت هفته دولت، ٥ پروژه كشاورزي با اعتباري بالغ بر ٤٥ ميليارد ريال در شهرستان پارسيان افتتاح شد.


يعقوب دلدار مدير جهاد كشاورزي پارسيان در حاشيه افتتاح پروژه هاي جهاد كشاورزي در هفته دولت در گفتگو با خبرنگار پارسيان خبر، اظهار كرد: به مناسبت هفته دولت ٥ پروژه با اعتباري بالغ بر ٤٥ ميليارد ريال و با اشتغالزايي براي ١٦٧ نفر با حضور فرماندار و مسئولين شهرستاني افتتاح شد.

 

دلدار با اشاره به افتتاح يك واحد گلخانه به مساحت ٤٢٠٠ متر مربع گفت: اين پروژه با اعتباري بالغ بر ٦ ميليارد ريال و با اشتغالزايي  ٥ نفر افتتاح شد كه تا پايان سال جاري سطح زير كشت گلخانه اي به ٢٧ هكتار خواهد رسيد.

 

وي، سطح زير كشت گلخانه در شهرستان را ٧ هكتار عنوان كرد و افزود: سالانه ٣٥ الي ٥٠ ميليون عدد نشاء در شهرستان توليد مي شود كه مازاد مصرف شهرستان به استان هاي فارس، بوشهر و برخي استان هاي همجوار صادر مي شود.

 

مدير جهادكشاورزي پارسيان، شهرستان را در بخش توليد نشاء، خودكفا دانست و تصريح كرد: علاوه بر توليد اين محصول، گلخانه ها به كشت انواع سبزي و صيفي جات روي آورده اند كه نويد بخش عبور از كشاورزي سنتي است.

 

دلدار همچنين به افتتاح ٢/٥ كيلومتر جاده بين مزارع اشاره كرد و افزود: اين پروژه با اعتبار ٨٢٥ ميليون ريال افتتاح شد كه به منظور سهولت در حمل ونقل محصولات كشاورزي يكي از اهداف مهم اين طرح مي باشد.