به مناسبت هفته قوه قضاییه؛ جلسه پرسش و پاسخ مسئولان قضایی پارسیان با مردم

جلسه پرسش و پاسخ به مناسبت هفته قوه قضاییه با حضور مسئولان قضایی پارسیان در مسجد علی بن ابیطالب(ع) برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر؛ به مناسبت هفته قوه قضاییه، رئیس دادگستری، دادستان و جمعی از کارکنان دادگستری پارسیان جهت پرسش و پاسخ در مسجد علی بن ابیطالب(ع) حضور پیدا کردند.

 

حسین عباسی، رئیس دادگستری پارسیان، در این دیدارها، با اشاره به برنامه ریزی جهت برگزاری چهار جلسه پرسش و پاسخ در هفته قوه قضاییه، گفت: به دلیل اینکه شاید فرصت کافی در زمان رسیدگی وجود نداشته باشد، مراجعه مستقیم، آسان و چهره به چهره مسئولین قضایی با مردم، فرصت مناسبی است تا به برخی سوالات و مشکلات پاسخ داده شود.

 

عباسی، با اشاره به گام دوم انقلاب و تاکید مقام معظم رهبری بر کاهش آسیب ها و جرائم، اظهار کرد: آمار بالای پرونده ها زیبنده نظام نیست که باید با اطلاع رسانی ها و همین جلسات پرسش و پاسخ، برخی از اختلافات و جرائم کاهش یابد.

 

وی، توجه به حقوق شهروندی و رعایت آن را حق مردم دانست و تاکید کرد: مردم باید به حقوق خود آشنا شوند، بعضی مواقع شکایت یا دادخواستی مطرح می شود ولی به لحاظ عدم رعایت مقررات قانونی با ارائه دلایل محکمه پسند دعوا ثابت نشده و نارضایتی به وجود آمده است.

 

رئیس دادگستری پارسیان در پایان با بیان اینکه قوه قضاییه ملجا و پناهگاه مردم است، خاطرنشان کرد: برخی بدبینی ها نسبت به دستگاه قضایی باید رفع شود و اعتماد عمومی مردم به دستگاه قضایی بالا رود تا همچنان مردم این دستگاه را پناهگاه خود بدانند.