به مناسبت هفته وحدت برگزار شد؛ همایش علمای شیعه و اهل سنت در پارسیان

به مناسبت هفته وحدت، همایش وحدت علمای شیعه و اهل سنت با حضور فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان، مدیر مدرسه علوم دینی شهر اوز فارس و مسئولان شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر؛ همزمان با آعاز هفته وحدت و بسیج، همایش وحدت علمای شیعه و اهل سنت با حضور فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان، مدیر مدرسه علوم دینی شهر اوز فارس و ائمه جمعه و جماعات و فرماندار و مدیران دستگاههای اجرایی شهرستان در مدرسه علوم دینی سلطان العلماء کوشکنار برگزار شد.

 

حجت الاسلام میرزایی امام جمعه شهرستان پارسیان در این مراسم با اشاره به اینکه تقارن هفته وحدت و هفته اتفاقی مبارک و میمون است، اظهار کرد: بسیج امروز شیعه و اهل سنت را در کنار یکدیگر قرار داده و بسیاری از مرزها نیز به وسیله برادران اهل سنت محافظت و مراقبت می شود.

 

میرزایی، با بیان اینکه در طول انقلاب اسلامی، همواره نگاه عادلانه ای به شیعه و اهل سنت بوده، عنوان کرد: نگاه نظام به اهل سنت، همان نگاهی است که به شیعه می شود، ملاک شایسته سالاری و تعهد است.

 

وی، افزود: امروز سایر جوامع همچون سوریه، یمن، عراق و سایر ملل الگوی وحدت را از انقلاب اسلامی هدیه گرفته اند و در مقابل استکبار و دشمنان ایستاده اند.

 

شیخ احمد خنجی، امام جمعه اهل سنت شهر پارسیان در این همایش، با تبریک هفته وحدت، گفت: این هفته فرصت مناسبی در جهت حرکت کردن در یک مسیر است و همتی همگانی را می طلبد تا در جهت مساوات و برادری گام بردارند.

 

شیخ خنجی، با اشاره به اینکه وحدت دشمنان را از مسلمانان دور خواهد کرد، ادامه داد: اگر این وحدت و اخوت و عدالت در جامعه همواره وجود داشته باشد، دشمن نمی تواند در مسیر حرکت ما گام بردارد.

 

سرهنگ اباذر سالاری، فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان، نیز با تبریک فرارسیدن هفته وحدت و بسیج، گفت: دشمن از اختلافات و منفذها استفاده خواهد کرد اما این را نیز باید بداند که بیش از 230 هزار شهید را تقدیم این انقلاب نمودیم تا نگذاریم یک وجب خاک این سرزمین به دست بیگانگان بیفتد.

 

سرهنگ سالاری، به وضعیت نابه سامان کشورهای همجوار ایران اسلامی اشاره و تصریح کرد: شعله های آتش چهار اطراف این سرزمین را فراگرفته اما جرأت حرکت و نگاه چپ را ندارند زیرا وحدت ما آنها را به عقب رانده است.

 

وی، به موضوع داعش و دست های پشت پرده به وجود آمدن آن اشاره و عنوان کرد: کشورهای آمریکایی و اروپایی دیدند که مساجد مسلمین و پرچم اسلام در کشورهای آنان برافراشته می شود، خود را در خطر دیدند و برای بدنامی مسلمانان، داعشی ها را به جود آوردند، خبیث های داعشی با نام قرآن وارد شدند اما گردن مسلمانان را زدند و جنایت هایی کردند که چنگیزخان مغول نیز همانند آن انجام نداد.

 

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان، تأکید کرد: امروز به برکت نظام اسلامی به چنان توانمندی نظامی دست پیدا کرده ایم که اگر دشمن حرکتی کند و یکی بزند، 10 تا خواهد خورد و این بلف نیست و اگر کسی جسارت دارد بسم الله، گرینه های روی میز و زیر میز خود را رو کنید تا همه شماها را با خاک یکسان کنیم.

 

شیخ انصاری، مدیر مدرسه علوم دینی شهر اوز فارس نیز در پایان این مراسم، با طرح این سؤال که مگر آب و نان نداشتیم که این همه شهید را تقدیم انقلاب کردیم؟ گفت: اگر به این سؤال پاسخ دهیم یک سؤال دیگر مطرح خواهد شد که وظیفه همه ما چه خواهد بود.

 

شیخ انصاری، افزود: انقلابی صورت گرفت و مردی بزرگ انقلاب را مدیریت و رهبری می کند برای اینکه ظلم و خیانت را برچیند و قسط و عدل را حاکم کند.

 

مدیر مدرسه علوم دینی شهر اوز فارس، با اشاره به کلام قرآن کریم، تصریح کرد: اساس و رکن حرکت انبیای الهی برقراری قسط و عدل بود و همه آنها مبعوث شدند تا بتوانند عدالت را در جامعه انسانی ایجاد کنند.