به همت قرارگاه تحول روستای چهواز پارسیان صورت گرفت: هویت‌بخشی به مشاغل خانگی با راه‌اندازی صندوق قرض‌الحسنه

علی انصاری در گفتگو با خبرنگار پارسیان خبر به ارائه گزارش عملکرد قرارگاه تحول محله صاحب الزمان(عج) روستای چهواز شهرستان پارسیان پرداخت و اظهار کرد: این قرارگاه در سال ۹۸ با مشخص کردن اعضا و مسئولین کارگروه های مختلف در راستای هم افزایی، همکاری، هماهنگی و همدلی بین مردم با محوریت مسجد تاسیس شد.

وی افزود: از جمله اهدافی که قرارگاه تحول محله روستای چهواز به دنبال آن است؛ تحقق محلات اسلامی، جذب و تربیت نوجوانان و جوانان مومن تراز انقلاب، امنیت پایدار در محلات، همدلی و وحدت بین مسئولین و مردم، افزایش روحیه مطالبه گری و راه اندازی صندوق های قرض الحسنه و گروه های جهادی است.

دبیر قرارگاه تحول محله صاحب الزمان(عج) روستای چهواز از راه اندازی صندوق قرض الحسنه و اعطای بالغ بر ۶ میلیارد ریال وام به اعضای صندوق خبر داد و تصریح کرد: از این طریق کسب و کارهای خانگی دارای مشکل تسهیلات، رونق گرفت که در این میان می توان به رونق کارگاه تولید عرقیجات، تولید مرغ محلی و بوقلمون، رشتکو (رشته پلویی)، تخم مرغ و خیاطی اشاره کرد.

انصاری در ادامه گفت: علاوه بر صندوق قرض الحسنه، صندوق خیریه هم راه اندازی شده که با همت خیرین در جهت محرومیت زدایی به کمک نیازمندان شتافته و ۶ فراخوان کمک اعلام شد و هزینه جمع آوری شده در اختیار آنها قرار داده شد. همچنین از این طریق، بسته های معیشتی تهیه و توسط گروه های جهادی توزیع می گردد.

وی همچنین اضافه کر: در راستای مطالبه گری مردم از مسئولین به منظور رفع موانع و مشکلات و ارائه گزارش و عدم نیاز به حضور مردم در ادارات، میز خدمت در مسجد با حضور مسئولین محلی و شهرستانی برپا و سپس به بررسی و رفع بسیاری از مشکلات مردم منجر شد.

دبیر قرارگاه تحول محله صاحب الزمان(عج) روستای چهواز افزود: با برگزاری مراسمات ملی و مذهبی و دعوت از سخنران های مختلف در موضوعاتی که به تحقق محله اسلامی و سبک زندگی اسلامی کمک کند اقدام شد.

انصاری گفت: قرارگاه تحول محله صاحب الزمان(عج) روستای چهواز؛ اقدام به برگزاری کلاس های آموزشی زیادی در زمینه های مختلف ورزشی، علمی، آموزشی کرده است. نشست های روشنگری، سیاسی، بصیرتی به مناسب های مختلف از جمله انتخابات انجام گرفت. ۲ مورد تبیین گام دوم انقلاب جهت آشنایی مردم برگزار و همچنین کارگاه های آموزش قبل از ازدواج، همسرداری و فرزند آوری چه به صورت حضوری و چه به صورت مجازی تشکیل شد.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین ارکان مساجد، حضور نوجوانان و جوانان در مسجد است که از بین آنها نیروهای مومن و تراز انقلاب اسلامی شکل می گیرد و باید آنها را به طرف مسجد جذب کرد. از جمله راه هایی که برای جذب این عزیزان در قرارگاه تحول محلات چهواز انجام گرفت طرح امتیاز دهی به حضور بچه ها در مسجد بود که با هر بار حضور و شرکت در نماز جماعت امتیاز گرفته و با بالابردن امتیازات و جهت تثبیت این عزیزان در مسجد از طرف قرارگاه جوایزی به آنها اهدا می شود همچنین از اردوهای تفریحی، سیاحتی قرارگاه استفاده و مبلغی از هزینه سالن ورزشی آنها توسط قرارگاه پرداخت می شود. از دیگر راههای جذب جوانان و نوجوانان؛ برگزاری کلاس های آموزش قرآن، احکام، پخش فیلم و نشست های دوستانه در مسجد است.

دبیر قرارگاه تحول محله صاحب الزمان(عج) روستای چهواز ابراز داشت: با هدف کمک به دانش و توان چرخه علمی و ترویج فرهنگ کتابخوانی در محلات، طرح وقف در گردش کتاب راه اندازی شد که با تهیه کتاب های مختلف و امانت بین کتابخوانان باعث بالا رفتن کتابخوانی شد. همچنین طرح «شنبه های کتاب» که هر هفته ویژه نوجوانان مسجدی برگزار می شود. در این طرح؛ بچه ها کتاب هایی که مطالعه کردند را به طور خلاصه برای دوستانشان بیان می کنند تا به تدریج آماده برای سخنوری در جمع های بزرگتر شوند.

انصاری گفت: جهت نشاط، شادابی و تحرک اهالی محلات روستا اقدام به جشنواره مسابقات بومی محلی، پیاده روی های خانوادگی، مسابقات ورزشی از جمله فوتسال، دارت، تیر اندازی با تفنگ بادی نمودیم و به جهت اینکه نوجوانان را کمی با فضای مجازی دور کنیم اقدام به برگزاری مسابقه دومینو شد که بچه ها با تهیه مهره های دومینو حتی بعد از مسابقه هم در منزل مشغول بازی شوند.