بیانیه اروپا نشان داد چهره غرب تطهیر شدنی نیست

آیت الله علم الهدی در دیدار با ظریف:

بیانیه اروپا نشان داد چهره غرب تطهیر شدنی نیست

بیانیه اروپا نشان داد چهره غرب تطهیر شدنی نیست

امام جمعه مشهد با تاکید بر این که مسئله‌ی بین ایران و غرب ممکن نیست که به تفاهم بیانجامد، گفت: قطعنامه اخیر اتحادیه اروپا وضعیت موجود را تیره تر می کند.

به گزارشپایگاه خبری پارسیان به نقل از دانا، به نقل از صبح توس، آیت الله سید احمد علم الهدی در دیدار با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه، با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵، افزود: موضع گیری های آمریکایی ها و بیانه‌ی اخیر اتحادیه ی اروپا، وضعیت موجود را تیره تر می کند؛ باید دید که این کارها ژست گرفتن است یا اینکه پشت مذاکرات مسئله ی دیگری قرار دارد؟ البته صحبت های اینها با جریان تفاهم الان تناسبی ندارد.

امام جمعه مشهد با بیان این که مسئله‌ی بین ایران و غرب ممکن نیست که به تفاهم بیانجامد، تصریح کرد: خواسته ی غرب با اصول اصیل اسلامی نمی سازد. به عنوان مثال ممکن نیست که ما بر سر حقوق همجنس بازان کوتاه بیاییم.

وی خاطرنشان کرد: البته از نظر ما بیانیه ضد ایرانی اتحادیه اروپا بسیار خوب بود و روشن کرد که ما با اینها تفاهمی نخواهیم داشت و از سوی دیگر به کسانی که در دانشگاه ها و بعضی مجموعه ها که می خواستند اروپا و امریکا را برای مردم تطهیر کنند روشن شد که این ممکن نیست.

 

تعامل عراقی‎ها با ایرانی‌ها خوب نیست

آیت الله علم الهدی با اشاره به سفر اخیر خود به عتبات عالیات اظهار کرد: برداشت بنده با توجه به این سفر این است که در مجموع و علیرغم ارتباطات سیاسی و اقتصادی که وجود دارد، تعامل عراقی‎ها با ایرانی‌ها خوب نیست.

وی تامین امنیت برای زوار سامرا را امری ممکن دانست و افزود: جریانی در عراق وجود دارد که می خواهد سامرا را از جریان زیارتی عتبات جدا کند و حتی مقداری از مسیر تا شهر سامرا را ناامن کرده‌اند اما با این حال خود شهر سامرا امن است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: شهر سامرا به برکت وجود امامین عسکریین و خانه امام عصر برای ما اهمیت فوق العاده ای دارد.

 

وزارت امور خارجه امنیت زائران عتبات عالیات را فراهم کند

وی خطاب به وزیر امور خارجه عنوان کرد: شما راهکار تامین امنیت مسیر زیارت را بیابید و این شدنی است؛ وزارت امور خارجه باید با نفوذت خود سعی کند این امنیت را در این منطقه برقرار کند.

آیت الله علم الهدی در پایان خطاب به ظریف گفت: امیدوارم در کارهایتان موفق باشید و این نگرانی ها از بین برود. با این حال ما از این جهت مفتخریم که نظام ما در یک جهت جلو رفت.