تاخیر در اعلام نتایج ارشد دانشگاه آزاد مشکل ساز شد

به گزارش پایگاه خبری پارسیان علی آهومنش، رئیس اتحادیه موسسات غیر انتفاعی گفت: با توجه به اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد، شاهد هستیم که درصد مراجعه قبول شدگان کارشناسی ارشد برای دانشگاه‌های غیر انتفاعی کمتر از 50 درصد است.

وی افزود: این اتفاق، یعنی مراجعه پایین قبول شدگان کارشناسی ارشد به دانشگاه‌های غیر انتفاعی برای نخستین بار اتفاق افتاده و تا کنون شاهد مراجعه اندک قبول شدگان کارشناسی در این دانشگاه بوده‌ایم و این امر ضربه‌های سنگینی به دانشگاه‌های غیر انتفاعی کشور وارد می‌کند.

آهومنش در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه این مشکل با وزارت علوم بیان شده یا نه و نتایج این مسئله از سوی وزارت علوم چگونه بوده است، اظهار داشت: این امر با وزارت علوم مطرح شده و دلیل آن را وزارت علوم در عدم اعلام نتایج دانشگاه‌ آزاد و تاخیر در ثبت نام دانشجویان در دانشگاه‌های غیر دولتی اعلام کرده‌اند.

وی تصریح کرد: البته رشد دانشگاه آزاد در جای جای کشور و وجود 355 موسسه غیر انتفاعی در کشور موجب می‌شود که بیشتر دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد با توجه به دسترسی آسان تر به دانشگاه‌های آزاد، این مراکز را جهت ادامه تحصیل انتخاب کنند.