تجلیل شهرداری پارسیان از خبرنگاران/نبود دکه مطبوعاتی عامل کمبود روزنامه در شهر

همزمان با روز خبرنگار، مجموعه شهرداری و شورای شهر پارسیان از خبرنگاران تجلیل کردند.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر؛ عبدالرضا شیبانی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با تسلیت فرارسیدن ایام محرم و صفر، گفت: آن چیزی که عاشورا و محرم را عَلَم کرد رسالت تبلیغی است، حضرت زینب(س) نقش یک خبرنگار را انجام داد تا بتواند وقایع کربلا را بازگو و روایتگری کند.

 

وی، با تبریک سرپرست شهرداری جدید و اعضای شورای شهر، عنوان کرد: خبرنگاران در مراحل حساس همیشه در کنار مسئولین و به خصوص مسئولین شورا و شهرداری بوده اند و در ادامه نیز این همکاری وجود خواهد داشت.

 

شیبانی، با بیان اینکه در دوره های گذشته خلا نشست های خبری با خبرنگاران وجود داشته است، تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم در مرحله جدید شورا و شهرداری، فعالیت ها و کمبودها را در قالب نشست خبری به سمع و نظر مردم برسانیم تا مردم نیز در جریان وقایع شهر قرار بگیرند.

 

دکه مطبوعاتی یکی از گلایه هایی بود که یکی از خبرنگاران به آن اشاره کرد و گفت: کمبود روزنامه در شهر یکی از مشکلات فرهنگی خواهد بود، دکه ها سمت و سوی خود را به سویی دیگر برده اند.

 

راشد محمدیان، سرپرست شهرداری پارسیان با تسلیت ایام محرم و صفر، اظهار کرد: یکی از رسالت های ماه محرم و قیام امام حسین(ع) همین اطلاع رسانی در خصوص امر به معروف ونهی از منکر بود که کار خبرنگار هم به همین شکل است.

 

وی، با بیان اینکه شهردای پارسیان نیز با توجه به سیستمی که در کشور وجود دارد با مشکلاتی عدیده مالی مواجه است، گفت: این موضوع  این را سبب می شود که برخی موارد مردم و خبرنگاران از این وضعیت ناراضی باشند، تا جایی که در توان داریم هر جا مشکلاتی وجود دارد در اسرع وقت بررسی و در راستای رفع آن برخواهیم آمد.

 

محمدیان، افزود: امیدواریم با کمک شورا و خبرنگاران شهر را از این حالت به بالا بکشانیم و در برخی موارد از پتانسیل ها به خوبی استفاده نشده و امیدواریم بتوانیم از ظرفیت ها به نحو احسن استفاده نماییم تا شهری آباد برای شهروندان عزیز فراهم آوریم.

 

محمد رحیمی، رئیس شورای اسلامی شهر پارسیان، با تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی، گفت: ماه محرم و صفر مدرسه ای است برای فراگیری درس، خبرنگاران این شهرستان خبرنگارانی با اصل و نسب و از خانواده متدین هستند که می توانند این اصل را سرلوحه قرار دهند.

 

رحیمی، با اشاره به اینکه خبرنگاری کار مهمی است که می طلبد خدا را ناظر بر عمل خود بدانید، افزود: مواظب باشیم  کسی را تخریب یا آبروی کسی را بدون مستند و دلیل برده نشود.

 

رئیس شورای اسلامی شهر پارسیان، عنوان کرد: شروع کار ما مصادف شد با ماه محرم و صفر‌ و روز خبرنگار که مسئولیت ما را سنگین کرده است.

 

کریمی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر پارسیان، با تبریک روز خبرنگار و تسلیت ایام محرم و صفر، اظهار ‌کرد: محرم یک رسانه پر محتواست که اگر به تحلیل و بررسی آن بپردازیم به پیام های ارزشمندی خواهیم رسید.

 

وی، با بیان اینکه آن چیزی که به رسانه اعتبار می دهد خروجی و پیام آن خواهد بود، گفت: خبرنگار مسئول غم و شادی در جامعه، واسطه مردم و مسئولین، و یک مسئولیت سنگینی است و خبرنگار می تواند هم در جبهه حق ‌باشد و هم در جبهه باطل.

 

کریمی، خاطرنشان کرد: می توانیم یک رسانه را تحلیل و بررسی کنیم که موضوع و پیامی که منتشر خواهد شد بیشتر روی چه واژه هایی تاکید دارد و یا آن را تکرار خواهد کرد که می تواند امید بخش و یا پر از نفرت باشد.