تجمع اعتراض آمیز در صنایع انرژی بر پارسیان/ جوانان بیکار در پی یک لقمه حلال

جوانان بیکار پارسیانی با تجمع اعتراض آمیز در صنایع انرژی بر پارسیان، خواستار رسیدگی به وضعیت اشتغال خود شدند.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر؛ جوانان شهرستان پارسیان چند سالی است که با مشکلات بیکاری دست و پنجه نرم می کنند و تاکنون نیز نتوانسته اند نظر مسئولان را نسبت به بیکاری خود جلب کنند.

 

جوانان روستای عمانی از توابع شهرستان پارسیان امروز با تجمع در صنایع انرژی بر پارسیان، اعتراض خود را نسبت به بیکاری و عدم اشتغال خود در این صنایع نشان دادند که با وارد شدن پلیس و تعیین زمان برای گفتگو و جلسه با مدیر عامل، خاتمه یافت.

 

چندی پیش نیز همین جوانان با تجمع در مقابل ساختمان فرمانداری شهرستان، اعتراضات گسترده خود را نسبت به بیکاری و اخراج خود از پارس جنوبی، به گوش مسئولان شهرستانی رساندند.

 

کمتر از یک ماه پیش بود که جوانان این شهرستان به جرم غیر بومی بودن، از شرکت های پارس جنوبی در عسلویه اخراج شدند، جوانانی که بیشتر آنها با سابقهای بیش از 10 سال دران شرکت ها فعالیت داشتند و تا امروز هیچ مسئولی نتوانسته پیگیر شغل آنها باشد و این جوانان نیز به طیف عظیم بیکاران کشور پیوستند.

 

مسئولین انرژی بر پارسیان در دیار با نمایندگان معترضین، با بیان اینکه روستای عمانی روستایی است که یکی از بیشترین نیروها از آنجا استخدام شده اند، گفتند: افرادی که از نقاط مختلف شهرستان جذب در صنایع انرژی پر پارسیان شده اند براساس آزمون بوده و همچنین ازمدارک و شرایط لازم خوردار بوده اند.

 

مسئولین انرژی بر، همچنین اقدام اعتراض آمیز این جوانان را اشتباه دانسته و تصریح کردند: تا جایی که امکان داشته باشد، اولویت اصلی کار با بومیان شهرستان است و تا امروز هیچ اجحافی در حق نیوهای بومی شهرستان نشده است.

 

از نکات جالب توجه این است که شمار جوانان بیکار در شهرستان بی شمار است و صنایع انرژی بر می تواند درآینده ای نزدیک برخی از مشکلات اشتغال شهرستان را برطرف نماید، اما هنوز اعتراضاتی مبنی بر ایجاد این صنایع وجود دارد و این خبری خوب برای بیکاران و جوانان جویای کار نخواهد بود.