تجهیز بیمارستان حضرت فاطمه الزهرا(س) قشم کلید خورد

100x100xkhab-300x228-100x100.jpg.pagespeed.ic.MOq316EW_b

رئیس بیمارستان حضرت فاطمه الزهرا (س) قشم از آغاز عملیات اجرای استانداردسازی این بیمارستان و تفکیک اتاق پانسمان زنان ومردان، همچنین از خرید ۱۴ تخت ویژه برای این بخش و ارائه خدمات به بیماران با هدف ارائه خدمات مناسب درمانی به بیماران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری  پارسیان به نقل ازهرمز، بهمن پرویزی  متخصص اعصاب و روان در مراسم بازدید فرماندار شهرستان ، گفت : استاندار سازی این بیمارستان با تجهیز بخش اورژانس، استفاده از پزشکان متخصص، تفکیک بخش تزریقات، افزایش ۲۴ تخت استاندار و تفکیک بخش های خدماتی آغاز شده است.

وی افزود: در مصوبه بیمارستان قشم تعداد ۴۰ تخت پیش بینی شده بود اما به دلیل نیاز این میزان تخت به ۶۴ مورد افزایش یافته و با تغییرات ایجاد شده در بخش اورژانس، بزودی ۲۴ تخت دیگر نیز به مجموعه تخت های بیمارستانی قشم اضافه خواهد شد.

به گفته رئیس بیمارستان حضرت فاطمه الزهرا (س) قشم، با شش تخت ویژه بخش CCU و دو تخت ویژه بخش ICU، ۱۴ تخت بخش داخلی ۱ و ۲ ویژه زنان و مردان و ۲ تخت ایزوله بخش اورژانس بیمارستان ساماندهی و استاندارد سازی می شود.وی همچنین با اشاره به تفکیک اتاق پانسمان زنان ومردان، همچنین از خرید ۱۴ تخت ویژه برای این بخش و ارائه خدمات به بیماران خبر داد.

 پرویزی با اشاره به بهره مندی از پزشکان متخصص در بیمارستان حضرت فاطمه (س) شهر قشم تصریح کرد: حضور ۱۶ پزشک متخصص در بخش های مختلف از جمله قلب، بیهوشی، داخلی، گوش و حلق و بینی، زنان و زایمان و … که عمدتا مقیم هستند، امتیاز ویژه ای در حوزه ارائه خدمات درمانی قشم محسوب می شود.

وی با اشاره به اهمیت جذب پرسنل جدید برای بیمارستان، از مسئولان قشم اعم از سازمان منطقه آزاد و فرمانداری و خیرین جزیره درخواست کرد که با کمک های خود، شرایط بهتری را جهت ارائه بهتر خدمات از طریق جذب پرسنا در این بیمارستان فراهم کنند.

رئیس بیمارستان حضرت فاطمه (س) قشم یادآور شد: جداسازی بخش درمان و اورژانس از درمانگاه، شرایط مناسبی را برای آسایش هر چه بیشتر بیماران ایجاد کرده است.وی همچنین با اشاره به ساخت بیمارستان پیامبر اعظم (ص) و اهمیت راه اندازی هر چه زودتر آن گفت: با راه اندازی بیمارستان جدید قشم و استاندارد سازی بیمارستان حضرت فاطمه (س) و استفاده از بیمارستان جی جیان از طریق دانشگاه آزاد می توان بهترین خدمات درمانی را در جزیره قشم به بیماران ارائه کرد و آنان را از پرداخت هزینه های سنگین درمان در سفر به استان هرمزگان و نقاط دیگر کشور بی نیاز کرد.

پرویزی با اشاره به نزدیک شدن ایام تعطیلات پایان سال اظهار امیدواری کرد با تکمیل بخش های مختلف اورژانس و تجهیز آن، بتوانیم بهترین خدمات درمانی را طی ایام نوروز به مراجعه کنندگان ارائه کنیم.وی از فرماندار شهرستان قشم درخواست کرد طی ایام نوروز ۹۳ از ۲۵ اسفند ۹۲ تا ۱۵ فروردین ۹۳، با اختصاص سوخت مورد نیاز تردد شناور این مجموعه، امکان ارائه خدمات در شرایط ضروری را برای بیمارستان قشم فراهم کند.

رئیس بیمارستان حضرت فاطمه(س) قشم با اشاره به اهمیت تامین سلامت مردم، تاکید کرد: با استفاده از روشهای مختلف از جمله تخصیص هزار تومان عوارض دریافتی از مسافران ورودی در اسکله ها می توان بخش مهمی از مشکلات این حوزه را با هدف ارائه خدمات مناسب برطرف کرد. نبود امکانات ماندگاری پزشکان متخصص در قشم نیز از موضوعاتی بود که دکتر پرویزی به آن اشاره کرد و آماده سازی پانسیون شایسته برای پزشکان را از امور ضروری در حوزه خدمات درمانی قشم نام برد.

به گفته وی، متخصص زنان و زایمان در بیمارستان قشم طی یک ماه ۱۷۰ تا ۱۸۰ عمل اتجام می دهد و خطاهای احتمالی آن نیز با توجه به میزان خدمات یاد شده، در حد عادی و نرمال است و برای کاهش هر چه بیشتر سطح خطاهای احتمالی، به افزایش پزشک ویژه زنان و زایمان نیاز داریم.

وی در پایان با اشاره به نقش خیرین در برنامه های عام المنفعه، از کمک به بخش تجهیزات بیمارستان و هم در بکارگیری پزشکان متخصص و فوق تخصص به عنوان یک اقدام خداپسندانه و مورد تائید دین اسلام یاد کرد.

فرماندار شهرستان قشم نیز در این دیدار بر اهمیت ایجاد تحول در حوزه بهداشت و درمان شهرستان قشم تاکید کرد.فرماندار شهرستان قشم و همراهان در آستانه تعطیلات نوروزی، با حضور در بیمارستان حضرت فاطمه الزهرا (س)، از بخش های مختلف و نحوه ارائه خدمات به بیماران بازدید کردند.