ترافیک همچنان درخیابانهای بندرعباس ادامه دارد

به گزارش پایگاه خبری پارسیان، در بندرعباس از آنجا که بیشتر مکان های مهم از قبیل بانک ها ، ادارات دولتی ، فروشگاه های بزرگ و … در نقاط  مرکزی شهر تجمع دارند باعث ایجاد ترافیک و شلوغی در خیابان های حوالی می شوند.

این خیابان ها  که در چند سال گذشته دارای دو مسیر رفت و برگشت بودند جهت تسهیل در عبور و مرور و کاهش ترافیک  به خیابان هایی یک طرفه،تبدیل شدند؛  با نگاهی به نتایج این طرح ها کاملا هویداست که اجرای آنها سودی برای کاهش بار ترافیک از روی دوش خیابان های شهر نداشت.

IMG_1244

در اواسط روز و اوایل شب ترافیک در این مکان ها به اوج خود می رسد،نبود خیابان های دارای ساختاری مستقیم ، که خلاف آن در اغلب  خیابان های این شهر پیداست دارای ساختاری شبیه مارپیچ اند  و خود به بی نظمی در رفت و آمد و ترافیک بیشتر کمک می کنند .

IMG_1232

در برخی موارد خود شهروندان نیز در ماجرای ترافیک مقصر هستند؛ بسیاری از مردم به جای استفاده از پل های هوایی  سطح شهر، از عرض خیابانعبور می کنند و از روی  حفاظ های نصب شده می پرند.

 

IMG_1231

کمبود پارکینگ در سطح شهر بهانه برخی رانندگان  برای پارک دوبل و  در  برخی موارد سوبله در کنار خیابان است  ، غافل از اینکه با این کار علاوه برایجاد  ترافیک در نظم و عبور مرور خلل ایجاد می کنند.توقف های نابجا و غیر اصولی جهت سوار کردن مسافر در مکان های پرتردد باعث  بی نظمی  می شود.

در این بین بد نیست گریزی زد به پارک های نابجای برخی رانندگان که  خودروی خود را  روبروی ایستگاه اتوبوس متوقف نموده اند ، امثال این توقف های نابجا در شهر به وفور دیده می شود که به علائم راهنمایی دقتی نمی کنند.

IMG_1250

داستان ترافیک این شهر ، شرحی بس طولانی دارد که در تمامی این چند سال اذهان مسولان را درگیر خود کرده و همچنان هرمز و دیگر شهروندان شهری خالی یا کم ترافیک را آرزومندند.

منبع:هرمز