تعاونی هایی که قابلیت برگشت به چرخه اقتصادی را دارند حمایت می شوند

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان با بیان اینکه نیمی از تعاونی های استان قابلیت احیا دارند، گفت: تعاونی هایی که قابلیت برگشت به چرخه اقتصادی را دارند، حمایت می شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پارسیان افزود: بنا به دستورالعمل وزیر محترم که به تمام استانها ابلاغ شده، تعاونی های غیرفعال و راکد بزودی تعیین تکلیف می شوند و با شناسایی و حمایت تعاونی هایی که قابلیت برگشت به چرخه اقتصاد را دارند، تعاونی هایی که توجیه ندارند نیز منحل می شوند.

وی در ادامه بیان کرد: بر اساس این دستورالعمل آن گروه از تعاونی های غیرفعال که از قابلیت های مدیریتی و مالی لازم برای ورود به چرخه فعالیت اقتصادی برخوردار هستند شناسایی و مورد حمایت های اعتباری و فنی قرار گرفته و تعاونی هایی که توجیه اقتصادی و فنی خود را از دست داده و یا دوره زمانی فعالیت آن ها به پایان رسیده است در فرایند انحلال قرار می گیرند.

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان گفت: تعاونی های غیرفعال، شرکت ها و اتحادیه ها تعاونی هستند که بیش از یک سال متوالی هیچ گونه فعالیت اقتصادی و عملکرد مالی در زمینه موضوع فعالیت تعاونی نداشته باشند.

اکرمی، هدف از دستورالعمل تعیین وضعیت و بازسازی تعاونی های غیرفعال را بررسی و شناخت مشکلات تعاونی ها و طبقه بندی آنها بر حسب رشته فعالیت، استفاده از نتایج حاصله جهت پیشگیری از رکود تعاونی های فعال و سیاست گذاری در زمینه حمایت از تعاونی ها، سیاستگذاری و برنامه ریزی در جهت فعال نمودن تعاونی های غیرفعال متناسب با امکانات و شفاف نمودن آمار و اطلاعات بخش تعاونی عنوان کرد.

وی گفت: بمنظور شناسایی، بررسی نحوه حمایتهای لازم و تعیین تکلیف این گروه از تعاونی ها، “کمیته تعیین وضعیت تعاونی های غیرفعال” به ریاست مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان و عضویت معاون امور تعاون بعنوان دبیر کمیته، رییس اداره حقوقی، رییس اداره تعاون، کار ورفاه اجتماعی شهرستان، نمایندگان دستگاه حمایت کننده از تعاونی و بانک ارایه دهنده تسهیلات و دو نفر از کارشناسان بخش تعاون تشکیل می شود.

به گفته مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان؛ از مجموع پنج هزار تعاونی ثبت شده در استان هرمزگان، بیش از یکهزار تعاونی غیرفعال می باشد
منبع: هرمز