تلاش وهابیت برای تبلیغ یک شبکه ماهواره ای در گلستان

خیرا تبلیغات زیادی برای تماشای شبکه ای ماهواره ای ” کلمه ” در شرق شهرستان گالیکش می شود که مخاطبین بیشتری را برای این شبکه منسوب به وهابیت و انتشار تفکرات آن جلب کنند .

به گزارش  پایگاه خبری  پارسیان به نقل از گلستان ما ؛ در ماه و هفته های اخیر در روستاهای اهل سنت بخش لوه شهرستان گالیکش ( مخصوصا روستا های ترکمن نشین ) ، تبلیغات زیادی برای تماشای شبکه ای ماهواره ای ” کلمه ” می شود که مخاطبین بیشتری را برای این شبکه منسوب به وهابیت و انتشار تفکرات آن جلب کنند .

برخی  از حوزه های علمیه اهل سنت و تعدادی از طلاب آنها که گرایش به این تفکر انحرافی و الحادی دارند ، بشترین فعالیت و تبلیغات را در این خصوص دارند.

این موضوع در حالی است که این افراد حتی کودکان و محصلّین را تشویق زیادی برای دیدن این شبکه می کنند . دختران و زنان خانه دار نیز از گروه های هدف این جریان مخرّب فرهنگی هستند .

خبرهایی در این زمینه و تبلیغات وهابیت از برخی نقاط دیگر استان هم شنیده می شود .

در این زمینه لازم است تا دستگاه ها و نهادهای مسئول در این زمینه ها ، ضمن توجه و دقت لازم ، اقدمات شایسته مورد نیاز برای صیانت از ارکان خانواده ها و افکار و عقاید ساکنین این مناطق بعمل آورند .

البته تجربه نشان داده است که اگر خود مردم و روحانیون اهل سنت ساکن چنین مناطقی ، برخورد و مواجهه مناسب را با مبلّغان این شبکه ماهواره ای و تفکر منحرف وهابیت داشته باشند بهترین نتیجه در این زمینه ممکن حاصل می شود .

معرفی شبکه جهانی کلمه

شبکه جهانی کلمه ، شبکه‌ای ماهواره‌ای است که در ظاهر به دفاع از عقاید اهل سنت به زبان فارسی می پردازد . این شبکه فعالیت رسانه ای خود را از رمضان ۱۴۳۲ بر روی ماهواره‌ های هاتبرد ، نایل ست و عرب ست آغاز کرده است .

از فعالیت های آشکار این شبکه می توان اقدام به مناظره با شیعیان ، بیان عقاید اهل سنت ، نقد تشیع ، خبر رسانی و … اشاره کرد .

این شبکه به مجموعه رسانه های گسترده صهیونیستی دنیا تعلق دارد و توسط دولت انگلیس کنترل و هدایت می شود و به دنبال دامن زدن به اختلافات عقیدتی و مذهبی در میان مسلمانان است .

منبع دانا