توسعه رشته های دانشگاهی باید در راستای نیاز صنایع استان صورت گیرد

استاندار هرمزگان خواستار توسعه رشته های فنی و مهندسی و تخصصی شدن واحد های دانشگاهی در راستای نیاز صنایع استان به نیروی های کاردان و متخصص شد.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان، جاسم جادری صبح دوشنبه در در چهارمین جلسه هیات امنا دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان، خواستار توسعه رشته های فنی و مهندسی و تخصصی شدن واحد های دانشگاهی در راستای نیاز صنایع استان به نیروی های کاردان و متخصص شد و افزود: اگر توسعه این رشته ها مرتبط با نیاز صنایع استان و مناطق آزاد صورت گیرد ، فرصت جذب دانش آموختگان دانشگاهی امکان پذیر و امکان رشد و توسعه بهینه صنایع استان نیز فراهم می شود.

جادری، توسعه دانشگاه را نیاز مبرم جامعه امروز دانست و گفت: امروز جوامع توسعه یافته مدیون دانشگا های پژوهش محور خود هستند و این دانشگاه ها هستند که خط و مشی توسعه و بالندگی جوامع را ترسیم می کنند و جوامع را به سمت تولید ناخالص و توسعه یافتگی سوق می دهند.

وی با تاکید بر برگزاری منظم جلسات هیات امنا گفت: این جلسات باید به صورت دوره ای، منظم و یا فصلی بر اساس یک تقویم کاری با جدیت بهتر و بیشتری برگزار شود تا زمینه بهره وری بیشتر از این جلسات فراهم شود.

جادری با انتقاد از وضعیت حکم مسؤولان دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان سرپرست به جای رئیس واحد تصریح کرد: باید هر چه سریعتر تکلیف احکام روسای واحد ها مشخص شود تا روسای واحد ها بتوانند با قدرت و همت بیشتری کار و تلاش خود را استمرار بخشند.

وی همچنین خواستار تک شغله بودن روسای واحد ها شد و افزود : چند شغله بودن روسای واحد ها یکی ار نقاط ضعفی است که تاثیرات نامطلوبی در رشد و توسعه دانشگاه ها خواهد گذارد.

استاندار هرمزگان، ارائه راهکاری مطلوب در رشد و توسعه واحد ها مراکز دانشگاهی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: ارائه راهکارهای نوین و کارگشا می تواند تاثیرات شگرفی را در ابعاد توسعه علمی و پژوهشی به دنبال داشته باشد و در تثبیت دانشگاه ها نقش بارز و مهمی داشته باشد.