تولید ثروت در دانشگاه آزاد اسلامی، دانش گرا و پژوهش محور است

نماينده تام الاختيار رياست عالي دانشگاه آزاد اسلامي در استانهاي كرمان ، هرمزگان ،سيستان و بلوچستان، تجاری سازی تولیدات پژوهشی و کسب ثروت در دانشگاه آزاد اسلامی را منوط بر فعالیت های مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان دانست و گفت: تولید ثروت در این دانشگاه بر محور دانش گرایی و پژوهش محوری استوار است.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان، علي اصغر رستمي ابوسعيدي صبح دوشنبه كه در چهارمين جلسه هيات امنا دانشگاه آزاد اسلامي استان هرمزگان كه با حضور مهندس تركان- مشاور رئيس جمهور، جادري استاندار هرمزگان و ساير اعضا استاني هيئت امناي اين دانشگاه سخن مي گفت، با اشاره به خدمات دانشگاه آزاد اسلامي تصريح كرد: خدمات اين دانشگاه در سراسر كشور و حتي خارج از مرزهاي ايران، شايان تجليل و ستايش است به طوري كه توانسته از مهاجرت هزاران جوان و فرار میلیون ها دلار سرمايه و ارز جلوگيري به عمل آورد و این سرمایه هنگفت در راستای اشتغالزایی و سازندگی کشور بکار گرفته شد.

وی با انتقاد از برخی واحدهایی که از سود دهی افتاده اند، تصریح کرد: عدم توجه این واحد ها و مراکز به تولیدات علمی و پژوهشی در راستای تجاری سازی و کسب ثروت موجب ضرر دهی این موسسات گردیده و اینک توجه به فعالیت های علمی و پژوهشی، فعال سازی مراکز رشد و شرکت ها دانش بنیان در جهت تبدیل ایده به ثروت می تواند یکی از راهکار های برون رفت این گونه از واحد ها و مراکز از وضعیت زیان دهی باشد.

نماینده تام الاختیار ریاست عالی دانشگاه در استان های کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان، خاطرنشان کرد که در آینده نزدیک، باید تولید ثروت از منابع پژوهشی سهم قابل توجه ای از درآمد واحد و مراکز دانشگاهی را به خود اختصاص دهد در غیر اینصورت اگر برنامه ای در این راستا تدوین و اجرا نشود و توجه و تکیه صرف بر روی شهریه دانشجویی معطوف گردد می تواند عواقب بدی به دنبال داشته باشد.

این مسئول برجسته، با اشاره به رشد كمي اين دانشگاه در سراسر كشور گفت: نگاه هيات امنا دانشگاه آزاد اسلامي به بحث رشد و توسعه این دانشگاه، پژوهش محور و كيفي نگر است و باید امروز تمام سرمایه گذاری بر روی ارتقا کیفیت علمی و پژوهشی صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه، 12 در صد بودجه واحد های دانشگاهی در سال جاری باید از محل شرکت های دانش بنیان باشد، گفت: امروز در دانشگاه نسل آموزش و پژوهش محوری جای خود را به تولید محوری و پژوهش محوری داده است که باید مورد عنایت ویژه مسؤولان دانشگاه باشد.

رستمی تاکید کرد: واحد ها و مراکز باید با رعایت صرفه جویی، هزینه های جاری خود را بر اساس منابع مالی موجود و درآمد های فعلی تنظیم نمایند و به دنبال منابع جدید درآمد زایی با رویکرد علمی و پژوهشی باشند.

این مسئول، از تخصیص 540 رشته و گرایش جدید در وزارت علوم به دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و افزود: 10 هزار دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و 10 هزار دانشجو در مقطع دکترا در مهر ماه سال جاری در دانشگاه آزاد اسلامی پذیرش می شوند.