تیم سابر پسران ایران به طلا رسید، دختران نقره گرفتند

در ادامه مسابقات شمشیربازی قهرمانی امیدهای آسیا که به میزبانی فیلیپین برگزار می شود تیم های سابر پسران و دختران ایران به ترتیب به مدال های طلا و نقره دست پیدا کردند. پیش از این هم تیم اپه پسران به برنز رسیده بود. در بخش انفرادی نیز شمشیربازان ایرانی به یک طلا و سه برنز دست پیدا کرده بودند.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان، در ادامه مسابقات شمشیربازی امیدهای آسیا به میزبانی فیلیپین تیم ملی شمشیربازی سابر پسران ایران موفق شد با کسب عنوان نخست این رقابت ها با برد در فینال مقابل کره جنوبی، شکست تیم ملی شمشیربازی ایران مقابل کره در بازیهای آسیایی اینچئون را جبران کند.

تیم ملی شمشیربازی سابر ایران که با کسب یک مدال طلا و برنز در بخش انفرادی در صدر رنکینگ تیمهای حاضر در مسابقات قرار گرفت در دور اول با قرعه استراحت رو برو شد. این تیم در مرحله یک چهارم به مصاف تیم ملی مالزی رفت و با شکست این تیم به نیمه نهایی راه یافت. سابریستهای ایران در نیمه نهایی تیم ملی کویت را که از مربی ایتالیایی بهره می برد با نتیجه 45 بر 27 از پیش رو برداشت و راهی فینال شد. امیدهای ایران در فینال این مسابقات هم توانست تیم قدرتمند کره جنوبی را با نتیجه 45 بر42 شکست دهد تا بر بام آسیا قرار گیرد و به مدال طلای این مسابقات دست پیدا کند.
ترکیب تیم ملی ایران را محمد رهبری ، فرزاد باهر ارسباران ، سجادپورسلمان و علیرضا ادهمی با سرمربیگری پیمان فخری تشکیل میدادند.

همچنین تیم سابردختران ایران نیز موفق شد برای اولین بار به مدال نقره این مسابقات برسد. این تیم که با ترکیب فائزه رفیعی ، کیانا باقرزاده ، پریماه برزگر و نجمه سازنچیان در بخش تیمی مسابقات حضور پیدا کردند به دلیل کسب مدال در بخش انفرادی در جایگاه دوم رنکینگ مسابقات قرار گرفت و در دور اول با قرعه استراحت روبرو شد . سابریست های دختر ایرانی در بازی بعد خود موفق شدند تیم قدرتمند ژاپن را با نتیجه 45 بر42 شکست داده و راهی فینال مسابقات شوند.
تیم ملی سابر ایران در بازی فینال با نتیجه 45 بر 37 مغلوب قزاقستان شد وبه مدال نقره این مسابقات دست یافت و تیمهای ژاپن و هنگ کنگ به مقام سوم مشترک مسابقات رسیدند.

در اسلحه اپه پسران نیز تیم ملی ایران با ترکیب محمد اسماعیلی ، امیر رضا کنعانی ، محمد علی کیهانی و محمد حسین جعفری در مسابقات امیدهای آسیا حاضرشد که در دور اول تیم ملی مغولستان را 45 بر 26 شکست داد و برای ورود به نیمه نهایی تیم ملی قطر را بانتیجه 45 بر 30 از پیش رو برداشت و مدال برنز خود را قطعی کرد.

تیم اپه پسران برای ورود به فینال مسابقات مقابل هنگ کنگ قرار گرفت که 45 بر 40 بازی را واگذار کرد وبه مدال برنز مسابقات بسنده کرد.
در پایان مسابقات تیمی اسلحه اپه پسران تیم قزاقستان اول ، هنگ کنگ دوم و تیمهای ایران و ژاپن سوم مشترک شدند.

پیش از این در بخش انفرادی نیز فائزه رفیعی بانوی در اسلحه سابر به مدال برنز رسیده بود. رفیعی در مرحله مقدماتی مسابقات شمشیربازانی از کشورهای ژاپن،هنگ کنگ ، مالزی و فیلیپین را شکست داد وبا یک باخت مقابل قزاقستان به مرحله حذفی مسابقات راه یافت. وی موفق شد شمشیزباز ژاپنی را با نتیجه 15 – 10 شکست دهد وبه جمع چهار نفر برتر مسابقات راه یابد تا مدال برنز خودرا قطعی کند، در این مسابقات شمشیربازان کشورهای قزاقستان اول ، هندوستان دوم ، ایران وژاپن هم سوم مشترک شدند.
در مسابقات انفرادی اپه پسران نیز محمد اسماعیلی در مرحله مقدماتی ابتدا با شکست حریفانی از کشورهای قزاقستان، ژاپن، مالزی واندونزی به جدول حذفی مسابقات راه یافت.
اسماعیلی برای ورود به مرحله نیمه نهایی حریف قدرتمند ژاپنی خود را با نتیجه قاطع 15 بر 9 شکست داد و برای ورود به فینال مقابل حریف قرقیزستانی خود نتیجه را در یک بازی پایاپای واگذار کرد که این ورزشکار قرقیزستانی در بخش اپه انفرادی پسران قهرمان ، قزاقستان دوم ، ایران وژاپن نیز سوم شدند.

محمد رهبری هم که در بازیهای آسیایی اینچئون مدال نقره رادر قسمت تیمی اسلحه سابر بدست آورده بود در در مرحله مقدماتی این مسابقات ابتدا شمشیربازانی از کشورهای قطر،تایلند،کره،هنگکنگ،ژاپن وفیلیپین را شکست داد وبه مرحله حذفی راه پیدا کرد ، وی در این مرحله نخست شمشیرباز تایلندی و بعد از آن ورزشکارانی از کویت وژاپن را از پیش رو برداشت تا به مرحله نیمه نهایی وبه جمع چهار شمشیرباز برتر مسابقات راه یابد ، در این مرحله محمد رهبری سجاد پورسلمان دیگر نماینده کشورمان را از پیش رو برداشت تا به فینال مسابقات برسد و موفق شد یون قهرمان جوانان جهان از کره را شکست دهد تا قهرمان این مسابقات شود و به مدال طلا دست پیدا کند.
سجاد پورسلمان نیز در مرحله مقدماتی با غلبه بر حریفانی از کشورهای قزاقستان، کره ، فیلیپین ،هند ومالزی به مرحله حذفی مسابقات راه یافت ودر این مرحله ابتدا با پیروزی مقابل شمشیرباز هنگ کنگ وقطری به جمع 8 نفر مسابقات رسید وبرای ورود به نیمه نهایی شمشیرباز قدرتمند کره را شکست داد ومدال برنز خود را مسجل کرد. پورسلمان برای راهیابی به فینال بازی را به محمد رهبری واگذار کرد.
فرزاد باهر ارسباران نیز در مرحله مقدماتی با پنج برد مقابل ژاپن ،هند ، قزاقستان، تایلند وعربستان وشکست مقابل کره به مرحله حذفی مسابقات راه یافت که در این مرحله نیز پس از شکستحریفانی از قزاقستان وژاپن برای ورود به جمع چهار نفر وکسب مدال ، در یک بازی حساس ونزدیک 15 بر 14 به کره باخت وششم شد.