جشنواره اردیبهشت هرمزگان تشویقی برای انیمیشن سازان است

عضو هیئت داوران نهمین جشنواره فیلم و عکس اردیبهشت هرمزگان گفت: اضافه شدن بخش انیمیشن به جشنواره اردیبهشت تشویق خوبی برای پویایی و تولید اثر هنرمندان انیماتور است. به گزارش پایگاه خبری هرمز به نق از ایسنا، بهرام عظیمی اظهار کرد: در کشور جشنواره های بسیارزیادی برگزار می شود در واقع به نوعی در برگزاری جشنواره […]

عضو هیئت داوران نهمین جشنواره فیلم و عکس اردیبهشت هرمزگان گفت: اضافه شدن بخش انیمیشن به جشنواره اردیبهشت تشویق خوبی برای پویایی و تولید اثر هنرمندان انیماتور است.

به گزارش پایگاه خبری  پارسیان، بهرام عظیمی اظهار کرد: در کشور جشنواره های بسیارزیادی برگزار می شود در واقع به نوعی در برگزاری جشنواره ایران رکورد دار محسوب می شود اما در همه این جشنواره استاندارد های لازم انجام نمی شود.

وی در ادامه بیان کرد: مهمترین جشنواره انیمیشین دوسالانه کانون پرورشی فکری ایران است که از اعتبار و جایگاه خوبی در میان هنرمندان برخوردار است همچنین جشن خانه سینما، باید این را هم یادآور شوم که در 15 سال اخیر تمامی جشنواره یک بخش انیمیشن در کنار سایر بخش های دیگر دارند.

عضو هیئت داوران نهمین جشنواره فیلم و عکس اردیبهشت هرمزگان با اشاره به جشنواره اردیبهشت و اضافه شدن بخش انیمیشن به این دوره از جشنواره تصریح کرد: با توجه به اینکه ساخت انیمیشن بسیار هزینه بر بوده و امکانات خاص خود را میطلبت و در شهرستان ها کمتر ساخت انیمیشن صورت می گیرد این جشنواره می تواند تشویقی باشد برای هنرمندان انیماتوریست تا در حوزه فعالیت بیشتری داشته باشد.

عظیمی درباره کیفیت جشنواره اردیبهشت در بخش های مختلف نیز گفت: کیفیت آثار، هیئت داوران همچنین هدایا و جوایزی که به هنرمندان برگزیده در جشواره داده می شود می تواند نقش بسزایی در اعتبار یک جشنواره داشته باشد.

وی در ادامه درباره اینکه چرا اغلب هنرمندان انیماتوریست کمتر در جشنواره ها حضور میابند بیان کرد: اغلب هنرمندان انیمشین ساز به دلیل سختی در تولید یک انیمیشین ترجیح می دهند در جشنواره هایی شرکت کنند که از اعتبار و جایگاه در راستای دیده شدن و اهمیت دادن به این هنر برخوردار باشد.

عضو هیئت داوران نهمین جشنواره فیلم و عکس اردیبهشت هرمزگان تصریح کرد: حضور افراد متخصص و شناخته شده در عرصه های مختلف هنری به عنوان داور میتواند این حس را به شرکت کننده القا کند که اثرش در جایی نمایش داده می شود که با دید کاملا حرفه ای به آثار نگاه می شود و این میتواند نقش مهمی در بالا رفتن کیفیت آثار شرکت کننده داشته باشد.

عظیمی در ادامه با اشاره به اینکه جشنواره های ملی باید از استاندار های لازم برخوردار باشند افزود: زمانی که یک جشنواره اسم ملی را یدک میکشد باید از استاندارهای لازم یک جشنواره در سطح کلان و ملی نیز برخوردار باشد در صورتی که بسیاری از جشنواره هایی که در سطح ملی برگزار می شوند از کیفیت لازم برخوردار نبوده و بعد از چند دوره افول می کند.

وی خاطر نشان کرد: اگر یک جشنواره بتواند هر ساله با رویکرد و خلاقیت وارد عرصه شود و از نظر امکانات، داوری و جوایز در حد مطلوبی باشد میتواند جایگاه خود را به دست بیاورد تا جایی که دیگر هنرمند منتظر برگزاری جشنواره باشد.

عضو هیئت داروان نهمین جشنواره فیلم و عکس اردیبهشت هرمزگان با اشاره به اینکه چگونه یک جشنواره میتواند با کیفیت بالایی ماندگار شده و به صورت مستمر برگزار شود افزود: مدیران اجرایی یک جشنواره اگر با دید و نگاهی کیفی همچنین کنار گذاشتن شعار و ایجاد شرایط مناسب جشنواره ها را برگذار کنند مطنا جشنواره ها ماندگار و تاثیرگذار خواهند بود.

منبع هرمز