جمع آوری ۱۲۰ میلیون تومان کمک های نقدی برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد پارسیان/ رشد ۶ برابری کمک ها نسبت به سال گذشته قابل توجه بود

کمک های جمع آوری نیکوکاران و خیرین برای آزادسازی زندانیان به ۱۲۰ میلیون تومان رسید که نسبت به سال گذشته رشدی ۶ برابری داشت.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر؛ جشن گلریزان پارسیان در سومین روز از ماه مبارک رمضان با حضور مدیر عامل ستاد دیه هرمزگان، فرماندار شهرستان، امام جمعه اهل سنت شهر پارسیان، امام جمعه موقت شهرستان، شهرداران و نیکوکان و خیرین برگزار شد.

 

احمد مرادی نژاد، مدیرعامل ستاد دیه هرمزگان، یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی را تاسیس ستاد دیه دانست و اظهار کرد: ستاد دیه تاکنون ۱۳۰ هزار زندانی غیرعمد را آزاد کرده و این ستاد بعد از شروع به کار خود در سال ۸۱ در هرمزگان، ۲ هزار و ۸۸۸ نفر بالغ بر بدهی ۲۱۷ میلیارد تومانی آزاد نموده است.

 

مرادی نژاد، زندانیان آزاد شده سال گذشته در هرمزگان را ۲۳۵ نفر عنوان کرد و ادامه داد: این تعداد زندانی آزاد شده بالغ بر ۶۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بدهی داشتند که ۵۱ میلیارد تومان آن را شکات بخشیده و ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دیگر آن را ستاد دیه جمع آوری و پرداخت نمود.

 

حسین عباسی، رئیس دادگستری پارسیان در مراسم جشن گلریزان شهرستان پارسیان با اشاره به اهداف ستاد دیه در کمک به زندانیان غیرعمد گفت: هدف ستاد دیه کمک به زندانیانی است که در زندان به سر می برند اما هیچگونه جرمی مرتکب نشده اند.

 

عباسی، افرادی که در زندان به سر می برند را شامل سه گروه دانست و تاکید کرد: گروه اول کسانی هستند که عملا جرم آنها به صورت عمدی است و مورد حمایت ستاد دیه نخواهند بود، گروه دوم افرادی هستند که جرم آنها از نظر قانونی غیر عمدی است که هر کدام از افراد جامعه می توانند به آن مبتلا شوند و گروه سوم افرادی هستند که دچار هیچگونه جرمی نشده اند، برای مثال عدم پرداخت مهریه

 

وی، با بیان اینکه در سال گذشته رقم محکومیت مالی زندانیان در پارسیان یک و نیم میلیارد تومان بوده است، عنوان کرد: این مبلغ محکومیت، ۱میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان آن توسط شکات که بزرگترین خیرین و نیکوکاران هستند، بخشیده شد و ۲۴۰ میلیون تومان دیگر از کمک های بیمه و کمیته امداد و … تامین شده است.

 

رئیس دادگستری پارسیان، کمک های سال گذشته ستاد دیه هرمزگان به زندانیان پارسیان را ۷۰ میلیون تومان دانست و افزود: کمک های خیرین شهرستان نیز در جشن گلریزان ۲۲ میلیون تومان بود.

 

عباسی، محکومیت های مالی کنونی را ۱۵۰ میلیون تومان ذکر و تصریح کرد: با همت و تلاش ستاد دیه و شکات ۸۰ میلیون تومان گذشت و بخشیده شد که نیاز است ۷۰ میلیون تومان دیگر سازمانها و نیکوکاران و خیرین تامین و همیاری نمایند.

 

وی، جمع آوری کمک های نقدی جشن گلریزان امسال را ۱۲۰ میلیون تومان دانست و خاطرنشان کرد: از همه خیرین و نیکوکاران کمال سپاسگزاری را دارم و این همت بلند آنها نزد خداوند اجر و پاداشی بزرگ خواهد داشت.

 

در این جشن گلریزان، فرماندار شهرستان ۷ میلیون تومان، شهردار پارسیان ۷ میلیون تومان، امام جمعه اهل سنت شهر پارسیان ۷ میلیون تومان، شهردار دشتی ۷ میلیون تومان(۲ میلیون تومان شهرداری و ۵ میلیون تومان کمک های مردمی)، شهردار کوشکنار ۱۱ میلیون تومان(۱ میلیون تومان شخصی و ۱۰ میلیون تومان کمک های مردمی)، اداره شیلات ۵ میلیون تومان و ۱۰ میلیون کمک های صیادان، صنایع انرژی بر ۱۰ میلیون و کمک های نیکوکاران و خیرین و برخی از ادارات شهرستان نیز بخشی دیگر از کمک های مردمی برای آزادی زندانیان بود.